Sökning: "lojalitet kund teorier"
Visar resultat 16 - 17 av 17 uppsatser innehållade orden lojalitet kund teorier.
16. Från loj till lojal : En fallstudie avseende företag inom telekombranschen & deras förmåga till värdeskapande processer.
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats handlar om att finna de faktorer som är viktiga för att företag inom telekommunikationsbranschen skall kunna behålla sina kunder då kärnprodukten inte längre räcker till som konkurrensmedel. Orsaker som ligger till grund för dagens situation är juridiska förändringar, globala förutsättningar samt den tekniska utvecklingen. LÄS MER
17. Kritiska faktorer inom lojalitetsprogram
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Frågeställning: Vilka är de mest kritiska faktorer som påverkar lojalitetsprogrammets utfall, ur både kund- och företagsperspektivet? Syfte: Syftet är att beskriva fenomenet lojalitetsprogram samt att identifiera och analysera kritiska faktorer som påverkar utfallet av ett sådant. Metod: Inledningsvis gjorde vi en litteraturstudie för att skapa en teoretisk referensram kring problematiken. LÄS MER