Sökning: "lojalitet kund teorier"

Visar resultat 16 - 17 av 17 uppsatser innehållade orden lojalitet kund teorier.

  1. 16. Från loj till lojal : En fallstudie avseende företag inom telekombranschen & deras förmåga till värdeskapande processer.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Oscar Axman; Anders Nordling; [2006]
    Nyckelord :ekonomi; marknadsföring; tre; 3; telenor; lojalitet; värdeskapande; värdeskapandeprocesser; kandidatuppsats; C-uppsats; värdestjärna; service management; involvement theory; affärside; ;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om att finna de faktorer som är viktiga för att företag inom telekommunikationsbranschen skall kunna behålla sina kunder då kärnprodukten inte längre räcker till som konkurrensmedel. Orsaker som ligger till grund för dagens situation är juridiska förändringar, globala förutsättningar samt den tekniska utvecklingen. LÄS MER

  2. 17. Kritiska faktorer inom lojalitetsprogram

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Danka Ucur; Samir Jusufoviv; [2005]
    Nyckelord :lojalitet; lojalitetsprogram; relationsmarknadsföring; självkoncept; konsumtionsbeteende; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilka är de mest kritiska faktorer som påverkar lojalitetsprogrammets utfall, ur både kund- och företagsperspektivet? Syfte: Syftet är att beskriva fenomenet lojalitetsprogram samt att identifiera och analysera kritiska faktorer som påverkar utfallet av ett sådant. Metod: Inledningsvis gjorde vi en litteraturstudie för att skapa en teoretisk referensram kring problematiken. LÄS MER