Sökning: "lojalitet kund teorier"
Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden lojalitet kund teorier.
6. Lojal Latmask eller Nostalgiska Nils? - en studie inom bankbranschen om huruvida lojalitet grundas i en relation till ett varumärke
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsens titel: Lojal Latmask eller Nostalgiska Nils? - en studie inom bankbranschen om huruvida lojalitet grundas i en relation till ett varumärke Universitet/institution: Institutionen för Service Management vid Lunds universitet, Campus Helsingborg. Kurs: SMTX07, Service Management – Examensarbete. 15 hp. LÄS MER
7. Att skapa kundvärde i försäkringsbranschen : En kvalitativ studie om kundvärden i sakfösäkringar och hur ICA ska slå sig in i branschen
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Det kan vara svårt för en kund att bedöma en sakförsäkring om kunden inte självförstår sig på alla aspekter av sakförsäkringen. Detta kan leda till att kunden inteagerar rationellt i sitt köpbeteende vilket försvårar situationen för försäkringsbolag attpositionera sig rätt för att skaffa sig en konkurrenskraftig position på marknaden. LÄS MER
8. Vårda kundrelationer - vägen till ökad kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : I dagens snabbt förändrade och konkurrerande samhälle intar relationsmarknadsföring en central roll i företagens affärsverksamhet. Då relationsmarknadsföring innebär att vårda samt bibehålla befintliga kundrelationer, har detta bidragit till ett större engagemang bland företagen för att skapa värde åt kunden samt uppnå kundlojalitet. LÄS MER
9. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden. Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER
10. Ett besök på det lokala Internetbankkontoret : En studie om decentralisering av Handelsbankens webbtjänst
Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : "Handelsbanken är en av nordens största banker med ett gott rykte och nöjda kunder, vilket studien även visat. Bankens märkesvärde grundar sig på en decentraliserad organisation, där varje kontor ansvarar för kunderna i sitt eget närområde och arbetar aktivt för att ha så nöjda kunder som möjligt. LÄS MER