Sökning: "lojalitet kund"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden lojalitet kund.

  1. 1. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  2. 2. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Kristoffer Ekdahl; Jesper Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Kundlojalitet; varumärke; könsskillnader; svensk bilmarknad; konkurrensfördel; faktorer.;

    Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER

  3. 3. Bankens interna processer: Att följa Finansinspektionens krav och samtidigt upprätthålla en god kundrelation : En kvalitativ studie om bankernas interna processer för att följa Finansinspektionens krav gällande penningtvätt och samtidigt upprätthålla en god kundrelation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Stenberg; Linda Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :money laundering; bank internal processes; Finansinspektionen; customer relationship; Agency theory.; Penningtvätt; bankens interna processer; Finansinspektionen; kundrelation; Agentteorin.;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar bankerna med interna processer för attförhålla sig till Finansinspektionens krav kring penningtvätt och samtidigtupprätthålla en god kundrelation? Syfte: Syftet med denna studie är att förklara hur bankerna arbetar medinterna processer för att följa Finansinspektionens krav gällande penningtvättoch samtidigt upprätthålla en god kundrelation, att kunderna kännerförtroende och lojalitet till banken. Detta för att skapa en bredare och djupareförståelse för hur bankerna arbetar med interna processer för att behållarelationen till både Finansinspektionen och till bankens kunder. LÄS MER

  4. 4. Churnprediktion baserat på kundens första köp

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Christoffer Ivarsson Orrelid; Oskar Pettersson; Jonathan Thornander; [2022]
    Nyckelord :Random Forest; Logistic Regression; Churn Prediction; E-commerce; Random Forest; Logistisk Regression; Churnprediktion; E-handel;

    Sammanfattning : Många företag drabbas regelbundet av churn, ett tillstånd som innebär att existerande kunder slutar handla hos företaget eller använda företagets tjänster för att istället vända sig till konkurrenter. För att säkerställa lojalitet bland kunderna behöver företag därför etablera metoder för att tidigt vinna kundens tillit. LÄS MER

  5. 5. Att sätta ord på siffror - Hur kunddata tillför värde till dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Runnstrand; Charlotte Carlberg; [2022]
    Nyckelord :Kunddata; kundrelationer; customer relationship management; värdesamskapande; lojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Idag finns tekniken och verktygen för att ta fram siffror, men vad siffrorna egentligen betyder och hur de ska förstås för att skapa värde är däremot tvetydigt. Syftet är att bidra med djupare förståelse för hur insamlad kunddata tillför värde till aktörer i dagligvaruhandeln. LÄS MER