Sökning: "lojalitet marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 144 uppsatser innehållade orden lojalitet marknadsföring.
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER
3. Marknadsförarens överlevnad : Säkra kundretention i en AI-driven värld
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Maja Axell Jemima Bjurhager Sara Nyström Titel: Marknadsförarens överlevnad: Säkra kundretention i en AI-driven värld Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Kundretention, Artificiell Intelligens, Marknadsföring, Möjligheter, Utmaningar, Lojalitet Forskningsfrågor: Vilka möjligheter och utmaningar kan identifieras vid implementeringen av artificiell intelligens i marknadsföring för att optimera kundretention? Hur kan marknadsförare effektivt hantera de utmaningar som kan uppstå vid användningen av artificiell intelligens inom retentionsmarknadsföring? Syfte: Att identifiera möjligheter och utmaningar med att använda AI inom marknadsföring för att optimera kundretention, samt undersöka hur marknadsförare kan hantera dessa utmaningar. Metod: Induktiv forskningsansats, där data insamlades genom en kvalitativ fallstudie med 13 semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
4. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER
5. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER