Sökning: "lojalitet mobil"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden lojalitet mobil.

  1. 1. Mobilapplikation för E-handel : Utveckling av gränssnitt, hur och varför

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Mikael Hagberg Stenfelt; Anton Mandusson Lundberg; [2012]
    Nyckelord :E-handel; lojalitet; mobila applikationer; smartphone; gränssnitt; användbarhet; användarcentrerad design; användarnytta; tillit; design;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen är en fallstudie på hur man utvecklar ett gränssnitt för mobila applikationer inom e-handel. Framtagandet av data bestod av en enkätundersökning som innefattade 149 stycken respondenter och analyserades med hjälp av en egen designmetod. LÄS MER

  2. 2. Mobila Klubbkort Kan det påverka kundens lojalitet?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Tolf; Linda Olofsson; Linda Evaldsson; [2003]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problem Syftet med denna uppsats är att se ifall mobila tjänster kan påverka lojaliteten hos kunder som är medlemmar i kundklubbar. En sådan tjänst kan vara i form av ett mobilt klubbkort i kundens mobiltelefon. LÄS MER

  3. 3. Mobil marknadsföring - en studie i att utnyttja SMS och framtida tekniker i relationen mellan företag och kund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Rudbert; Andreas Johnsson; [2002]
    Nyckelord :mobilt Internet; relationsmarknadsföring; mobiltelefoni; servicekvalitet; lojalitet; mobilmarknadsföring; SMS; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem Mobiltelefonen är i dag en kanal som företagen börjar använda sig av i sin relation till sina kunder. I och med att tredje generationens mobiltelefoni introduceras ges ännu större möjligheter för företagen att göra detta. LÄS MER

  4. 4. Mobil marknadsföring - En studie i att utnyttja SMS och framtida tekniker i relationen mellan företag och kund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Johnsson; Fredrik Rudbert; [2002]
    Nyckelord :mobilt Internet; relationsmarknadsföring; mobiltelefoni; servicekvalitet; lojalitet; mobilmarknadsföring; SMS; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem Mobiltelefonen är i dag en kanal som företagen börjar använda sig av i sin relation till sina kunder. I och med att tredje generationens mobiltelefoni introduceras ges ännu större möjligheter för företagen att göra detta. LÄS MER