Sökning: "lojalitet online"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden lojalitet online.
1. Varför arbeta? - En studie om värderingar, motivation och organisatorisk lojalitet hos arbetande generationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : This paper aims to investigate if there are any differences between the now working generations (Baby Boomers born 1946-1964, Generation X born 1965-1980, Generation Y born 1981-1994 and Generation Z born 1995-2010) with regards to how they value different aspects of working life, as well as to what degree they consider these aspects motivational. Additionally, it aims to clarify if there are differences in the degree of commitment members of the different generations feel toward their employers. LÄS MER
2. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER
3. Konsumentattityder gentemot köp av kläder : En jämförelse mellan två olika generationers konsumentattityder gentemot köp av kläder från nätbutiker respektive fysiska butiker till följd av Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den ökade digitalisering har lett till att e-handeln ökat rejält vilket har resulterat i att köp i fysiska butiker minskat. Idag är inköpen inte begränsade till fysiska butiker, utan konsumenter kan enkelt handla via sina datorer, surfplattor eller mobiltelefoner. LÄS MER
4. Kritik mot modeföretag : En studie om hur negativ kritik på sociala medier påverkar konsumenters inställning till modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala mediers framskridande har förändrat hur vi ser på världen och hur samhället ser ut. I samband med att användningen av sociala medier har ökat har även kritiken riktad mot modeföretag ökat. LÄS MER
5. Borta bra men hemma bäst, eller? En fallstudie om hur ledarskap, engagemang och motivation förändrats under distansarbete
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In March 2020, Covid-19 reached Swedish borders, and the spread went from small to large inonly a few weeks. In April the same year, a large part of Swedish workforce was asked to work from home. LÄS MER