Sökning: "lojalitet system"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden lojalitet system.

  1. 21. Omvänt umgängessabotage — Kan lojalitet mellan avtalsparter uppnås genom fångarnas dilemma?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Fredrik Salö; [2017]
    Nyckelord :allmän rättslära; umgängessabotage; spelteori; fångarnas dilemma; samarbete; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I have identified a problem of cooperation in the field of divorced parents spending time with their children. The problem is that one parent is deliberately absent and not fulfilling the agreements of spending time with the children. I have called it reverse visitation interference, and I haven’t found any legal solution to it. LÄS MER

  2. 22. Sambandet mellan Electronic word-of- mouth, motivation, kundengagemang, kundnöjdhet och kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Antonie Skansenhäll; [2016]
    Nyckelord :Electronic word-of-mouth; eWOM; kundengagemang; kundnöjdhet; kundlojalitet; motivation; motivationer;

    Sammanfattning : Ämnet som denna studie handlar om är Electronic word-of-mouth och studiens syfte är att ta reda på vad som motiverar kunder att skriva Electronic word-of-mouth och vilka samband kunderna anser att motivationen har med kundengagemang, kundnöjdhet och kundlojalitet.Den metod som har använts är kvalitativa semistrukturerade intervjuer samt ett system som kallas Dialogue-Hermeneutic Method, DHM, en form av mindmap-system för att strukturera upp respondentens subjektiva teori. LÄS MER

  3. 23. Digitalisering av den analoga orderplaceringen : Kunders kanalval vid professionella affärsavslut genom digital plattform

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emelie Sundgren; Louise Ek; [2016]
    Nyckelord :Digital lojalitet; digital tillit; teknisk funktionskvalitet;

    Sammanfattning : Bland dagens framgångsrika organisationer finns det en gemensam nämnare, nämligen kundnöjdhet, och dessa företag jobbar frekvent med att bygga långvariga kundrelationer. För att förstå sina kunder kan företag med hjälp av CRM ta reda på vad som påverkar kunderna positivt till att vilja bli och fortsätta att vara kunder, framförallt på den digitala marknaden. LÄS MER

  4. 24. Strävan mot lojalitet : Åtta e-handelsföretags erfarenheter och upplevelser av CRM-system och systemens påverkan på lojalitet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Karl Forsberg; Hugo Samuelsson; [2016]
    Nyckelord :CRM; CRM systems; experiences; loyalty; e-commerce; phenomenology; apparel retail sector; CRM; CRM-system; CRM-lösningar; upplevelser; lojalitet; e-handel; fenomenologi; klädbranschen;

    Sammanfattning : Bakgrund: CRM säljs ofta in som ett verktyg för att uppnå kundlojalitet. Forskningen är tvetydig på om sambandet mellan CRM och lojalitet gäller, och en rad problem som sägs hämma CRM-satsningar tas upp. Trots svårigheterna med CRM är ordet fortfarande lite av ett buzzword, och aktuellt än idag. LÄS MER

  5. 25. Ska vi ÄTA eller ska vi bråka? - En studie över ÄTA-arbetets reglering och roll som tvistefråga inom entreprenadrätten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sebastian Nessmar; [2016]
    Nyckelord :avtalsrätt; fastighetsrätt; förmögenhetsrätt; entreprenadrätt; AB 04; ÄTA-arbete; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Efter att entreprenadavtal ingåtts ges i regelverket om ÄTA-arbeten i AB 04 en omfattande möjlighet att förändra arbetets karaktär och omfattning för säkerställande av en fullgod färdig entreprenad. Detta särskiljer entreprenadavtalet från andra avtal men är en nödvändighet. LÄS MER