Sökning: "lojalitet"
Visar resultat 21 - 25 av 970 uppsatser innehållade ordet lojalitet.
21. Pandoras ask och medarbetarskap- Motsättningar inom sjukvårdsorganisationen BUP : En kvalitativ studie om medarbetsrskap på barn-och ungdsomspsykiatrin
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : .... LÄS MER
22. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER
23. Verkan av No Oral Modification-klausuler i svensk och engelsk rätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : No oral modification-klausuler är en typ av boilerplate-klausul som är vanligt förekommande i svenska och internationella avtal. De går att identifiera genom att de typiskt sätt begränsar avtalsparter från att göra ändringar i avtalet på något annat sätt än skriftligt, även kallat ett skriftkrav. LÄS MER
24. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER
25. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER