Sökning: "lojalitetsprogram internet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden lojalitetsprogram internet.

  1. 1. Ökad digitalisering inom bankvärlden : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Miriam Jepsen; Daniela Campos; [2015]
    Nyckelord :Kundlojalitet; Internetbaserade banktjänster; Digitalisering; Lojalitetsprogram; Lönsamhet; Självbetjäning; Ansikte-mot-ansiktemarknadsföring;

    Sammanfattning : AbstractThe banking industry has during later years gone through several technological changes (Svenska Bankföreningen 2014). These big changes have led to several advantages seen both from a customer – and corporate point of view. LÄS MER

  2. 2. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Sam Henriksson; [2015]
    Nyckelord :Personalized marketing; Privacy concern; Software; Computer games; Sales paradigm; Cryptography; Data security; Personlig marknadsföring; Privatliv; Integritet; Mjukvara; Dataspel; Säljparadigm; Kryptografi; Datasäkerhet;

    Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER

  3. 3. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :JAKOB CEDERCRANTZ; [2012]
    Nyckelord :E commerce; online travel agencies; OTA; SAS; market research; air travel; E commerce; internetresebyråer; OTA; SAS; marknadsundersökning; flyg;

    Sammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER

  4. 4. Lojalitet i resebranschen : En studie om hur svenska researrangörer arbetar med att skapa lojalitet och starka relationer på Internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elin Svensson; Susanna Olsson; [2012]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; lojalitet; starka relationer; resebranschen;

    Sammanfattning : Dagens researrangörer möts ständigt av en hård konkurrens på resemarknaden. Homogena varor och likartad marknadsföring gör det inte lättare då konsumenterna blir alltmer fokuserade på priser. LÄS MER

  5. 5. Den individanpassade kommunikationens värde

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Daniel Ottosson; Mikael Thunholm; [2010]
    Nyckelord :lojalitet; relationsmarknadsföring; individanpassning; internetmarknadsföring;

    Sammanfattning : Nyhetskonsumtionen har genomgått en förändring i Sverige. Helsingborgs Dagblad (HD) har upplevt en stadig minskning av papperstidningsprenumeranter, samtidigt som antalet läsare ökat på Internet. HD har också upplevt ett stort annonstapp på senare år vilket ligger i linje med andra mediebolag. LÄS MER