Sökning: "lojalitetsprogram internet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden lojalitetsprogram internet.
1. Design of a Smart Cart App for Automated Shopping in Supermarkets
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I dagens samhälle blir många saker smartare, främst med hjälp av Internet of Things.En överblick på smart shopping visar att flera alternativa sätt att shoppa på harintroducerats under de senaste åren för att förbättra och effektivisera shopping. LÄS MER
2. Ökad digitalisering inom bankvärlden : En studie om kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Abstract The banking industry has during later years gone through several technological changes (Svenska Bankföreningen 2014). These big changes have led to several advantages seen both from a customer – and corporate point of view. LÄS MER
3. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER
4. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER
5. Lojalitet i resebranschen : En studie om hur svenska researrangörer arbetar med att skapa lojalitet och starka relationer på Internet
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Dagens researrangörer möts ständigt av en hård konkurrens på resemarknaden. Homogena varor och likartad marknadsföring gör det inte lättare då konsumenterna blir alltmer fokuserade på priser. LÄS MER