Sökning: "lojalitetsprogram kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden lojalitetsprogram kommunikation.

  1. 1. Händer det att du velar, när du info delar? : En flermetodsstudie av konsumenters benägenhet att delge personuppgifter till e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Liza Andersson; Matilda Sundell; [2018]
    Nyckelord :Marketing; customer records; privacy; personal data; GDPR; e-commerce; communications; trust; uncertainty; relationship marketing; clothing fashion industry; customer relation; Marknadsföring; kundregister; integritet; personuppgifter; GDPR; e-handel; kommunikation; tillit; osäkerhet; relationsmarknadsföring; klädmodebranschen; kundrelation;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med undersökningen var att kartlägga i vilka sammanhang konsumenter är benägna att delge sina personuppgifter i situationer utöver köp, samt finna vilka faktorer som påverkar konsumenten beträffande tillit. Bakgrund - E-handeln har under de senaste åren ökat då konsumtion alltmer har gått från att utföras via fysiska butiker till e-handelsbutiker. LÄS MER

  2. 2. The effects of personalized email communication within loyalty programs for businesses without possibilities for e-commerce

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Alexis Tubulekas; [2017]
    Nyckelord :Personalized communication; personalized email; loyalty program; customer communication;

    Sammanfattning : Communicating data-driven and personalized marketing content is today common among large B2C businesses with loyalty programs. Email has become the standard digital channel for this type of communication as it offers high cost-efficiency among digital channels and great possibilities for creating appealing content customized to the customer. LÄS MER

  3. 3. Den moderna medlemmen: En studie om konsumentens roll i ett lojalitetsprogram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Hallberg; Elin Svensson; [2015]
    Nyckelord :customer loyalty; loyalty programs; brand loyalty; relationship building; liquid consumer society; cooperative; personalized communication; mapping; Coop; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study intends to increase the understanding of which loyalty that is created through a loyalty program in a modern society. The understanding is based on a case study of Coop's membership program. The study is conducted from both Coop's and the member's perspective. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Karin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER

  5. 5. Kundklubbar : ett förmånligare program

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :LOUISE LUNDIN; MALIN WIDLER; [2011]
    Nyckelord :consumer club; lojalitetsprogram; loyalty; lojalitet; loyalty; relationship marketing; benefits; kundklubb; relationsmarknadsföring; förmåner;

    Sammanfattning : Relationer finns runtomkring oss, såväl privata som offentliga. Även inom marknadsföringen utgörs grunden av relationer och under 90-talet spred sig relationsmarknadsföringen snabbt som begrepp. LÄS MER