Sökning: "lojalitetsprogram"

Visar resultat 11 - 15 av 113 uppsatser innehållade ordet lojalitetsprogram.

  1. 11. LOJALITETSPROGRAM : är de effektiva för att skapa och bibehålla god relationskvalité till promoters?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Josefine Sjögren; Sara Vukovic; Paulina Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate whether loyalty programs affect relationship quality in the promoter segment, where promoters are the most profitable and loyal customer group according to Fred Reichheld's Net Promoter Score. A self-constructed model has been created, based on previous research. LÄS MER

  2. 12. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  3. 13. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Bremholt; Ludvig Hansson; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; CRM; NPS; Retail; Online Retail; Attitude; Customer Experience; Customer Satisfaction; RFM; Kundlojalitet; CRM; NPS; Detaljhandel; Onlinehandel; Attityd; Kundupplevelse; Nöjdhet; RFM;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER

  4. 14. Lojalitetsprogram i resebranschen - skillnader och likheter i strukturer och värde

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :René Olsson; Kiomars Zargarinejad; Hugo Brandberg; Robin Vigerbäck; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi identifierade faktorer som alla intervjuade företag har gemensamt i termer av struktur, värde och till sist värde genom struktur. Exempelvis utför företagen sitt förändringsarbete snarligt varandra (struktur), lojalitetsprogrammen skapar mer återkommande kunder i samtliga fall (värde) och samtliga fall har samarbetspartners för att öka värdet för kunden (värde genom struktur). LÄS MER

  5. 15. Game on med gamification : En kvalitativ studie om hur gamification kan påverka kundrelationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Douglas Norring; Daniel Andersson; [2018]
    Nyckelord :Gamification; marketing;

    Sammanfattning : Kundrelationer har länge varit ett av de främsta marknadsföringsmålen för företag och begreppet relationsmarknadsföring har funnits i över trettio år. Kundrelationer skapar en nära relation mellan kunden och företag, vilket har potential att gynna båda parterna. LÄS MER