Sökning: "lojalitetsprogram"
Visar resultat 11 - 15 av 113 uppsatser innehållade ordet lojalitetsprogram.
11. LOJALITETSPROGRAM : är de effektiva för att skapa och bibehålla god relationskvalité till promoters?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : This study aims to investigate whether loyalty programs affect relationship quality in the promoter segment, where promoters are the most profitable and loyal customer group according to Fred Reichheld's Net Promoter Score. A self-constructed model has been created, based on previous research. LÄS MER
12. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER
13. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER
14. Lojalitetsprogram i resebranschen - skillnader och likheter i strukturer och värde
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi identifierade faktorer som alla intervjuade företag har gemensamt i termer av struktur, värde och till sist värde genom struktur. Exempelvis utför företagen sitt förändringsarbete snarligt varandra (struktur), lojalitetsprogrammen skapar mer återkommande kunder i samtliga fall (värde) och samtliga fall har samarbetspartners för att öka värdet för kunden (värde genom struktur). LÄS MER
15. Game on med gamification : En kvalitativ studie om hur gamification kan påverka kundrelationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Kundrelationer har länge varit ett av de främsta marknadsföringsmålen för företag och begreppet relationsmarknadsföring har funnits i över trettio år. Kundrelationer skapar en nära relation mellan kunden och företag, vilket har potential att gynna båda parterna. LÄS MER