Sökning: "lojalitetsskapande marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden lojalitetsskapande marknadsföring.

  1. 1. Värdet av kundklubbar : En fallstudie på ett fast fashionföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Häger; Emelie Carlberg; [2017]
    Nyckelord :Kundklubb; EDM; Marknadsföring; Attitude-behaviour gap; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Modebranschen är i ständig förändring. Den härda konkurrens som idag existerar i industrin sätter press på̊ företag, samtidigt är den moderna kunden ombytlig. Därmed blir relationen mellan kund och företag allt viktigare utifrån ett marknadsföringsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Lindelöw; Linnea Selse; [2017]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; individanpassad marknadsföring; Big Data; lojalitet; e-handel; sociala medier; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur individanpassad marknadsföring på Instagram kan påverka kunders relation och lojalitet till företag som marknadsför sig på det sociala mediet. Utifrån detta har vi formulerat följande frågeställningar: Hur påverkas kunders relationer till företag som använder sig av individanpassad marknadsföring på Instagram? Hur kan individanpassad marknadsföring på Instagram påverka kunders lojalitet till företag? För att besvara dessa frågor har vi genomfört en kvalitativ undersökning. LÄS MER

  3. 3. Relationsbyggande i e-handel : Kundrelationer utan det personliga mötet

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Maria Hellquist; [2012]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Lojalitet; Virtuella servicelandskapet; Varumärke; Social media; E-handel.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Relationsbyggande i e-handel – kundrelationer utan det personliga mötet Författare: Maria Hellquist Handledare: Leif Rytting Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp. Turismekonomprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2012. LÄS MER

  4. 4. Katt och hund ska bli vår kund! : En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Flintull; Malin Severin; [2010]
    Nyckelord :The Services Marketing Mix; Kundlojalitet; Kundsegment; Husdjursägare; Cura apoteket;

    Sammanfattning : Datum: 2010-03-22 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Kristina Flintull, Malin Severin Handledare: Nazeem Seyed-Mohamed Titel: Katt och hund ska bli vår kund! En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek. Syfte: Med Cura apoteket som uppdragsgivare syftar studien till att undersöka vilka kvaliteter företaget bör framhäva i sin marknadsföring för att bearbeta och bli ICA Maxi:s kundsegment husdjursägares favoritapotek. LÄS MER

  5. 5. Med kunden i fokus? : En studie av hur kundklubbar påverkar verksamheten inom svenska företag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zacharias Elinder; Jonas Berglöf; [2009]
    Nyckelord :Customer Lifetime Value; CLV; Customer Relationship Management; CRM; Kundklubbar; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Varje dag använder sig miljontals svenskar av någon form av medlems- eller kundklubbskort när de handlar i butik, kontaktar en kundtjäst eller loggar in på ett företags hemsida. Motiven till detta kan förstås vara olika - det kan vara smidigt, lönsamt eller nödvändigt för att överhuvudtaget få den hjälp och service man önskar. LÄS MER