Sökning: "lokal marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden lokal marknadsföring.
16. Samverkan som värdeskapare för lokalsamhället i den globala ekonomin : sex bygdebolags roll för Vuollerims utveckling
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : En fråga för landsbygdsorter som befinner sig på avstånd från den offentliga ekonomins förvaltning och finansiella investerares primära intressesfär är hur sociala och ekonomiska behov kan tillgodoses genom sektoröverskridande samverkansformer. För att ta reda på hur platsspecifika resurser kan nyttjas som är förankrade i informationssamhällets rumsliga och tidsmässiga rörlighet har den landsbygdspräglade tätorten Vuollerim i Norrbottens län studerats. LÄS MER
17. Den etiska mjölkkonsumenten : En studie om hur mjölkprodukters etiska märkning påverkar konsumenters smakupplevelse och betalningsvilja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: . En upplevd avsaknad av studier som undersökt etisk märkning av produkter med avseende på smakupplevelse och betalningsvilja var avstampet för vår uppsats. LÄS MER
18. Varumärkesvärdering : - Ett skott från höften?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: År 2010 infördes ISO 10668, en standard som skulle öka transparensen och kvaliteten i varumärkesvärderingar. Trots standarden så skiljer det idag miljardbelopp på kända varumärken mellan olika värderingsaktörer, något som talar för att det fortfarande finns en problematik kring värderingar. LÄS MER
19. Enabling behaviour change : community-based social marketing strategy in Malmö
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Our planet is faced with enormous challenges as the extreme weather events related to the human-caused climate change continue to gain strength. The scale of the problem has made changing human behaviour the central focus of sustainable development, and both public and private sector are expected to gain relevant expertise and introduce this work in their agenda. LÄS MER
20. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER