Sökning: "lokal pedagogisk planering"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden lokal pedagogisk planering.
6. Slöjdlärarare och den lokala pedagogiska planeringen : Ett arbete i hur slöjdlärare förhåller sig till den lokala pedagogiska planeringen i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med mitt arbete är att få inblick i hur slöjdlärare arbetar med den Lokala pedagogiska planeringen (LPP) och vilken funktion den fyller. Studiens fokus ligger i hur slöjdlärana använder den lokala pedagogiska planeringen under lektioner och hur de arbetar fram den. LÄS MER
7. Lärares förståelse av kunskapsuppdraget : En resa från ensamarbete till samarbete – en aktionsforskningsstudie
Magister-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : .... LÄS MER
8. Att implementera Lgr 11 : Har idrottslärarna förutsättningarna?
Magister-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med den här studien är att undersöka lärares förutsättningar för att implementera den nya läroplanen Lgr 11 i ämnet idrott och hälsa. Detta har undersökts med utgångspunkt i följande frågeställningar: -‐ Hur är lärarnas syn på ämnet idrott och hälsa? -‐ Hur ser lärarna på sina praktiska förutsättningar att bedriva sin undervisning i ämnet idrott och hälsa? -‐ Hur upplever lärarna implementeringsarbetet kring Lgr 11 i ämnet idrott och hälsa? Metod Studien har en kvalitativ ansats. LÄS MER
9. Lokal pedagogisk planering -en dokumentationspraktik för demokratiska och självreglerande elever : Att orientera sig i den synliga -och osynliga pedagogiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Bakgrund: Hösten 2008 kom nya riktlinjer för skolan, vilket innebär att lärare ska författa lokala pedagogiska planeringar (LPP:er). De här planeringarna ska ligga till grund för de skriftliga omdömena, vilka är en del i processen för individuella utvecklingsplaner. LÄS MER
10. IUP – ”succé eller fiasko”? – en studie om lärares syn på den individuella utvecklingsplanens betydelse för måluppfyllelse.
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningProblembeskrivning: Alltför många elever slutar grundskolan utan godkända betyg i ett eller fleraämnen. För att göra det möjligt för fler elever att nå skolans mål gjordesden individuella utvecklingsplanen obligatorisk från 1 januari 006. LÄS MER