Sökning: "lokala arbetsplaner"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden lokala arbetsplaner.
1. "Allt sånt där är ju språk, egentligen" : Digitala verktyg i förskolans språkutvecklande undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DidaktikSammanfattning : Samhället vi lever i är i ständig förändring och utveckling. Digitala verktyg som smartphones, surfplattor och applikationer som exempelvis spel, är en stor del av barns vardag. LÄS MER
2. Läs- och skrivinlärning : En jämförande studie av metoder och lärmiljöer i traditionell förskoleklass och I Ur och Skur
M1-uppsats, Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Vårt val av ämne grundar sig på att vi ville undersöka vilka olika arbetssätt inom läs- och skrivinlärning samt lärmiljöer som sexåringarna möter när de börjar i förskoleklass. Då vi tidigare i vår utbildning stött på och intresserat oss för utomhuspedagogiken så ville vi se om arbetssätt med läs- och skrivinlärning eller lärmiljöer skiljer åt mellan traditionell förskoleklass och förskoleklass med I Ur och Skur-inriktning. LÄS MER
3. Teknikämnets spår i skolans tidigare år. : En studie om teknikämnets förekomst och karaktär i grundskolans år ett till tre.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Avsikten med denna studie var att undersöka vilka spår av teknikundervisning somfanns i grundskolans år ett till tre. Våra upplevelser var att lokala arbetsplaner ochmedvetet arbete inom teknikämnet saknades i år ett till tre, vilket vi ansåg försvåraelevernas chanser att uppnå målen för teknikämnet i slutet av år fem. LÄS MER
4. Har du vad som krävs för att få IG? : En studie om betygsättning i idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka vad som ligger till grund för betygsättning i ämnet idrott och hälsa (IDH) när läraren ska bedöma om en elev blir godkänd eller inte. Syftet har uppfyllts genom frågeställningarna: Hur ser relationen ut mellan de centrala styrdokumenten till skolornas lokala arbetsplaner och lärarnas tankar kring bedömning? Vilka faktorer framträder som avgörande för om en elev får betyg i ämnet eller inte? Hur kontrollerar läraren om en elev har nått de uppsatta målen i ämnet? Metod För att besvara studiens frågeställningar används kvalitativa intervjuer samt innehållsanalyser. LÄS MER
5. Historieundervisning i årskurs 4-6- En kvalitativ undersökning av val och metoder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ intervjustudie av hur sex stycken verksamma pedagoger arbetar med ämnet historia i årskurs 4-6. Vårt syfte med undersökningen har varit att undersöka de intervjuade lärarnas metoder och didaktiska val i sin undervisning och hur de arbetar utifrån styrdokument. LÄS MER