Sökning: "lokalkontor"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet lokalkontor.
1. Kultur och landsbygd : civilsamhällets roll för ett lokalt kulturliv
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Hur skapas kultur i en liten landsbygdskommun, och vilken roll har civilsamhället för det lokala kulturlivet? Det är frågorna som behandlas i denna kandidatuppsats i ämnet landsbygdsutveckling. För att söka förståelse för dessa frågor har en kvalitativ intervjustudie gjorts med aktörer och personer som på olika sätt är involverande i det lokala kulturlivet i Bräcke kommun i östra Jämtland. LÄS MER
2. Energieffektivisering på Carlsberg i Falkenberg
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna rapport är skriven på Caverions lokalkontor i Falkenberg och undersöker möjligheten till en sänkning av energianvändningen på luftaggregatet TA/FA 1006 på Carlsbergs anläggning i Falkenberg, gentemot vilka Caverion har ett serviceavtal där man bland annat hjälper till att försöka energioptimera de anläggningar man jobbar på. Då fläktarna i luftaggregat TA/FA 1006 idag går med en till synes stor överkapacitet kunde man redan i tidigt skede anta att det fanns möjlighet till förbättringar. LÄS MER
3. Internt Kunskapsutbyte : Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Internt kunskapsutbyte – Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Josefin Löflund-Wikström & Sara Wennertorp Handledare: Pär Vilhelmson, Maria F. Malama och Ernst Hollander Datum: 2014-06 Syfte: Syftet med vårt arbete är att undersöka hur svenska tjänstebaserade företag på en internationell marknad skapar internt kunskapsutbyte mellan huvudkontor och lokalkontor. LÄS MER
4. Myndigheter och individer : Tre brukarorienterade myndigheters kommunikation, samverkan och myndighetsutövning
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Bakgrunden till uppsatsen är brukares upplevelse av myndighetskontakter och om det är förutsägbarheten eller flexibiliteten som är viktigast i beslutsfattandet för att få adekvat hjälp när man har ett funktionshinder. Vi har någon gång kommit i kontakt med myndigheter, kanske genom uttag av föräldraförsäkringen eller genom skolan, men det finns individer som har många olika möten med myndigheter och där kvaliteten i mötet kan vara avgörande för deras livskvalitet. LÄS MER
5. Makt- och statusbalans mellan gammalt och nytt : En undersökning av Nordeas kundcenter och relationen med de "gamla" lokalkontoren ser ut idag.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att konsumenters beteende förändrats genom den tekniska utvecklingen är inget nytt. Idag ställs höga krav på tillgänglighet och dygnet-runt-service vilket leder till att många branscher i Sverige måste anpassa sig. LÄS MER