Sökning: "losing brand identity"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden losing brand identity.

  1. 1. Utveckling av kostnadseffektiv produktmärkning

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Tommy Ullman; [2021]
    Nyckelord :Brand; Marking method; Guide.; Varumärke; Märkningsmetod; Guide.;

    Sammanfattning : Uppköp av företag kan och gör ganska ofta att det mindre företagets identitet går förlorad eller känns förvirrande. Det finns ett starkt intresse att ingå i det nya företaget utan att förlora styrkorna som det uppköpta företaget byggt upp i relation till intressenterna. LÄS MER

  2. 2. Brand Management and Artificial Intelligence - A World of Man Plus Machine - A qualitative study exploring how Artificial Intelligence can contribute to Brand Management in the B2C sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Carolina Agersborg; Isabella Månsson; Emelie Roth; [2020-06-23]
    Nyckelord :Brand Management; B2C Brands; Artificial Intelligence; AI Applications;

    Sammanfattning : The fast transforming world of technology has made the environment for Brand Management increasingly complex. To survive, brands need to raise the stakes, develop sharper strategies, provide holistic experiences, and gain a better understanding of their customers. LÄS MER

  3. 3. The Role of Consumer’s Self-Identity on Pro-Environmental Behavioral- and Loyalty Intentions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Buster Chuck Allan Grunau; Milou Cornelia Henrica Klijn; [2020]
    Nyckelord :Pro-Environmental Self-identity; Conspicuous Sustainability; Self-Congruence; Self-Brand Connection; Shopping Malls; Social Sciences;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: We aim to enhance the understanding of why Swedish consumers perform pro-environmental behaviors and how this can be influenced by managers and marketers in the shopping mall environment, making the mall more attractive and shoppers more loyal. Theoretical Perspective: We take on a sociological perspective by researching constructs based on identity theory, conspicuous consumption, and the theory of self-congruity. LÄS MER

  4. 4. Lyxvarumärkens identitetskris i digitaliseringen : En studie som skapar förståelse för hur varumärken hanterar olika logiker som samexisterar på marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Eriksson; Josefine Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärken; Institutionella logiker; Konkurrerande logiker;

    Sammanfattning : Titel: Lyxvarumärkens identitetskris i digitaliseringen: en studie som skapar förståelse för hur varumärken hanterar olika logiker som samexisterar på marknaden. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. Brand Identity: What Went Wrong

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anupong Tumjanda; Najwa Ayouche; Elsa Subiñas; [2018]
    Nyckelord :brand; brand identity; brand dilution; losing brand identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The creation of brand and brand identity has been discussed widely among scholars. However, the literature about what causes a brand to lose its identity is rarely tackled. LÄS MER