Sökning: "lottie"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet lottie.

  1. 1. Har jag tänkt på allt? : Intensivvårdssjuksköterskans erfarenheter av att förbereda intuberad patient inför interhospital transport

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Christel Nässén; Lottie Stark; [2023]
    Nyckelord :Critical care nurse; intubated patient; intensive care; interhospital transport; experience; preparation; Intensivvårdssjuksköterska; intuberad patient; intensivvård; interhospital transport; erfarenhet; förberedelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Interhospital transport [IHT] ökar inom intensivvården i Sverige. Framför allt på grund av att patienterna har ett komplext sjukdomstillstånd som kräver högspecialiserad vård men även på grund av resurs- och vårdplatsbrist. LÄS MER

  2. 2. A Hypnotic Digital Artefact

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Micaela Cederlund; [2023]
    Nyckelord :Gurdjieff; NLP; Neuro Linguistic Programming; Neuro-Linguistic Programming; Flow; Trance; Ericksonian Hypnosis; Hypnosis; Hypnotic; Trance-Hypnotic; Trance-Hypnotic Experiences; Trance-Hypnotic Experience; consciousness; alternate state of consciousness; Flow Theory; hypnotic artefact; hypnotic artefacts; Milton Erickson; Ericksonian; Bandler and Grinder; Grinder; Bandler; Grinder and Bandler; decadence; autotelic experiences; autotelic experience; autotelic; phenomenology; Cultist Simulator; Cultist; Simulator; Csikszentmihalyi; Weather Factory; Alexis Kennedy; Lottie Bevan; Ian Bogost; Procedural Rhetorics; Game Design; Games Design; Games; Computer Games; Computer Game; Game; Digital Design; Games Design Rhethorics; Game Design Rhetorics; Absorption; Inwards Attention; Interiorly; Inwards Spaces; Hypnotic Digital Artefact; Hypnotic Digital Artefacts; Digital Artefacts; Digital Artefact; Neurolinguistic; Neuro Linguistic; Neuro-Linguistic;

    Sammanfattning : This essay investigates what may constitute a hypnotic digital artefact from a design standpoint. This essay is meant to help designers who want to create hypnotic digital artefacts in the shape of a game, or researchers who wants to further this field. LÄS MER

  3. 3. Hur digitala verktyg kan stödja barns språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lottie Svensson; Thérese Trab; [2023]
    Nyckelord :digitala verktyg; språkutveckling; sociokulturella teorier; förskola;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka vad förskollärare säger om och på vilket sätt digitala verktyg stödjer språkutveckling hos barn. Vi valde att undersöka detta område då digitalisering ökar i dagens samhälle och är ett framtida verktyg för barn. LÄS MER

  4. 4. Det skulle kunna ingå i nån sorts ensembleledning: En studie om inkludering av stråk- och blåsinstrument i ensembleundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Amanda Josefsson; Lottie Svensson; Ludvig Nordgren; [2022]
    Nyckelord :Blåsinstrument; Ensembleundervisning; Inkludering; Instruering; Kompinstrument; Ledning; Musiklärare; Musiklärarutbildning; Pop- och rockmusik; Stråkinstrument; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Band instruments; Direct; Ensemble activities; Include; Instruct; Music teachers; Music teacher education; Pop and rock music; String instruments; Wind instruments; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how teachers include and furthermore instruct and direct string and wind instrumentalists in ensemble activities, such as western popular music and rock music. Our question at issue is how active and prospective music teachers work inclusive and thereby instruct and direct string and wind instrumentalists in the ensemble activities. LÄS MER

  5. 5. Ett designbidrag till minskad rädsla för att falla : Forskning genom design

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lottie Ekberg; [2021]
    Nyckelord :Product design; Universal design; UD; Emotional design; Fear of falling; SAFE; UCD; Produktdesign; Universell Design; Emotionell design; Fallolyckor; Rädsla för att falla; ACD;

    Sammanfattning : Med bakgrund av fallolyckor som ett betydande folkhälsoproblem, med personligt lidande och omfattande samhällskostnader som följd, undersökte studien produktdesigners möjligheter att skapa en tillgänglig och användbar produkt värd att använda, för personer över 65år, som känner rädsla för att falla (FHM, 2021). I en generell kommentar till FN:s mål för hållbar utveckling, uttrycks vikten av tillämpning av Universell Design (UD) i design av alla nya produkter (UN, 2013). LÄS MER