Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Energieffektivisering av kulturbyggnaden Biotopia : Modellering av en byggnad med simulerade energieffektiviseringsåtgärder där kulturvärden ska bevaras

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för fysik och astronomi

    Författare :Linda Goude; Louise Lönn; Olivia Winestedt; Benjamin Hedlund Peters; Hanna Granström; Samuel Sjöqvist; Oskar Olsson; Daira Klucis Lövström; [2021]
    Nyckelord :Energieffektivisering; kulturbyggnad; k-märkning; q-märkning; isolering; fönster; solceller; renovering; kulturmärkt;

    Sammanfattning : The purpose of this project was to examine how the cultural heritage building Biotopia can optimize its energy usage with 40 % by implementing different measures, without affecting the cultural values of the building. Furthermore, an economical evaluation has been done, to ensure that the measures are a reasonable investment. LÄS MER

  2. 2. Customer involvement through social media in the product development process within the luxury goods industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Louise Granström; Iris Minö; [2019-07-09]
    Nyckelord :Product development process; Social media; Customer involvement; Luxury goods industry; Luxury brands; Open innovation; Digitalization; Kering; S.T. Dupont; Swarovski; Ted Baker; J.Lindeberg; By Malene Birger;

    Sammanfattning : Background and Purpose Rapid technology transformation and changing customer preferences are impacting the luxury goods industry. By 2025, 100% of luxury purchases will be influenced by an online interaction and social media channels have hence been considered as an important way to establish relationships with consumers. LÄS MER

  3. 3. CSR och transparens: Hur påverkas köpintentioner? : en kvalitativ studie om konsumentattityder i förhållande till modeföretags ansvarstagande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Granström Johansson; Emmy Torstensson; Amanda Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Transparency; Purchase intention; Marketing communication; Hållbarhet; CSR; Transparens; Köpintention; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Det har blivit allt vanligare att modeföretag börjar implementera CSR och transparens i sina verksamheter i syfte att upplysa konsumenter om deras hållbarhetsarbete och ansvarstagande. Som konsument kan det dock vara svårt att uppfatta och tolka informationen angående dessa områden som företaget haft för avsikt. LÄS MER

  4. 4. Every Generation Has Its Way. A Need To Disobey -En kvalitativ studie om hur storföretagen Volvo Group och Ericsson reproducerar metanarrativen om generation Z i respektive företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Iris Minö; Louise Granström; [2017-08-30]
    Nyckelord :Generation Z; generationsskillnader; metanarrativ; narrativ; nyinstitutionell teori; löskoppling; isomorfism; storföretag; Volvo Group; Ericsson;

    Sammanfattning : .... LÄS MER