Sökning: "low-engagement products"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden low-engagement products.
1. Influencers påverkan på konsumentköpbeteende : En kvalitativ studie om vilken påverkan influencers har på konsumentköpbeteende vid köp av hög- och lågengagemangsprodukter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study aims to gain a profound understanding of social media influencers and their impact on consumer buying behavior within low- and high-engagement products and whether there is a difference between them. The research method applied for this study is a qualitative method with a convenience selection. LÄS MER
2. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback Datum: 2022 – Juni Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam. Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER
3. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER
4. Val av inköpskanal : Hur kan köparpersonligheter påverka?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund och problemformulering: Sverige är ett av de länder i världen där ehandel förekommer mest frekvent, dock inte av dagligvaror. Detta är ett problem för de matbutiker som väljer att erbjuda e-handel då det inte är lönsamt. LÄS MER
5. Kundlojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om relationen konsument/butikspersonal inom dagligvaruhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problemformulering: Vår studie handlar om konsumenters relation till butikspersonalen inom dagligvaruhandeln, alltså butiker som i första hand säljer livsmedel men även andra dagligvaror. Hur interaktionen mellan konsument och produkt är och hur situationen vid konsumtionen ser ut är faktorer som Laaksonen (2010) menar påverkar den engagemangsnivå konsumenten upplever. LÄS MER