Sökning: "lower secondary schools"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden lower secondary schools.

  1. 1. En oförändrad lärarroll i en förändrad skoldebatt : En erfarenhetsbaserad intervjustudie om neoliberaliseringens påverkan på lärarrollen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Nellie Ejderland; [2024]
    Nyckelord :Neoliberalisering; friskolesystem; lärarroll; fostransuppdrag; kunskapsuppdrag;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how teachers at lower secondary level schools in the swedish school system interpret their role as teachers against the background of what media and reseachers call a neoliberalized school. Since the 1990s the swedish school system has adapted a decentralized and free market governing logic. LÄS MER

  2. 2. Lärares perspektiv på studiebesök och gästundervisning inom samhällskunskapsundervisningen : Möjligheter och utmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ellinor Falk; [2024]
    Nyckelord :study visits; field trips; guest education; guest lectures; social studies; teacher perspective; studiebesök; gästundervisning; gästföreläsning; lärarperspektiv; samhällskunskap;

    Sammanfattning : One of the main purposes with the subject of social studies is, according to The Swedish National Agency for Education (Skolverket), to foster future democratically active citizens and one way to achieve this is to use study visits and bring guests to the social studies education. The purpose of this study was therefore to research teachers’ opportunities and challenges to organize and conducting study visits and guest education. LÄS MER

  3. 3. EFL Teachers’ Beliefs and Practices for Grammar Teaching. A Qualitative Interview Study at Lower Secondary School in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Lisa Wassén; [2023-06-14]
    Nyckelord :Teacher beliefsl; teacher practice; EFL; grammar teaching; lower secondary school;

    Sammanfattning : Grammar teaching plays a crucial role in second language acquisition. However, in the specific context of lower secondary schools in Sweden, the emphasis on communicative language skills often overshadows the importance of grammar. This study aimed to examine the role of grammar teaching in EFL classrooms. LÄS MER

  4. 4. Elevers attityder till skolans arbete mot psykisk ohälsa : En studie om elevattityder till gymnasieskolans arbete med psykisk ohälsa kopplat till skolrelaterad stress och prestationsångest

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Assal Alsawadi; [2023]
    Nyckelord :Mental health; school-related stress; performance anxiety; students; attitudes; school; Psykisk ohälsa; skolrelaterad stress; prestationsångest; elever; attityder; skola;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine high school students' attitudes toward the school's efforts to address mental health issues related to school stress and performance anxiety. The purpose of this study is also to explore how the educational institution addresses mental health issues that are connected to stress related to school and performance anxiety. LÄS MER

  5. 5. Tekniklärares tolkning av teknikämnets styrdokument : Hur ser teknikundervisningens planeringar ut på högstadiet i Sverige 2022?

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :August Kroon; [2023]
    Nyckelord :technology education; technology teachers; planning; governing documents; secondary school; perception.; Teknikundervisning; tekniklärare; planering; styrdokument; högstadiet; tolkning.;

    Sammanfattning : Under Skolinspektionens granskning från 2019 framkom det att en tredjedel av de besökta högstadieskolorna i undersökningen saknade delar av det centrala innehållet i sin teknikundervisning. Granskningen vittnade även om en upplevd otydlighet bland tekniklärare när de tolkade Skolverkets styrdokument. LÄS MER