Sökning: "lund marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden lund marknadsföring.

  1. 1. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Lazic; Rebecka Lazic; [2023]
    Nyckelord :Place marketing; image; Place branding; Platsmarknadsföring; image; Place branding;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER

  2. 2. Finns det en framtid för marknadsförare? - En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Milka Daniel; Emma Blomstedt; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Artificiell Intelligens; Autonomi; Legitimitet; Kreativitet; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Finns det en framtid för marknadsförare? – En kvalitativ studie om AI:s påverkan på den digitala marknadsförarens yrkesroll och autonomi Universitet: Lund Universitet, Campus Helsingborg Ämne/kurs: KSMK65 - Examensarbete för kandidatexamen, 15 högskolepoäng Författare: Emma Blomstedt och Milka Daniel Handledare: Ola Thufvesson Syfte: Studien syftar till att undersöka hur digitala marknadsförare upplever att AI påverkar deras yrkesroll samt om användningen av AI har upplevts påverka marknadsförares autonomi. Frågeställningar: (1) Vilka upplevda effekter har AI på den digitala marknadsförarens yrkesroll? (2) Hur upplever digitala marknadsförare att AI-teknik påverkar deras autonomi? Metod: Uppsatsen utgår från en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. Planeringslogiker i spårvägssatsningar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Louise Stihl; Zuzanna Ubysz; [2022]
    Nyckelord :Transporträttvisa; mobilitetsrättvisa; tillgänglighet; transporteffektivitet; transportsplaneringsprocess; spårvägssystem;

    Sammanfattning : Sociala hållbarhetsaspekter har blivit en viktig del av framtidens samhällsplanering. Utgångspunkten är att sätta människan i fokus och skapa möjligheter och förutsättningar till en god livskvalité. Ett välfungerande och rättvist transportsystem kan bidra till social hållbarhet och skapa bättre levnadsvillkor för människor. LÄS MER

  4. 4. Spelar det någon roll att vissa betalar? : Organisering och marknadisering under tio år med studieavgifter - Fallet Lunds universitet

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Helene von Wachenfelt; Helle Andresen Pettersson; [2021]
    Nyckelord :tuition fees; organisation; Lund University; marketisation; institution; institutional theory; students as customers; studieavgifter; organisation; Lunds universitet; marknadisering; kundifiering; institution; institutionell teori;

    Sammanfattning : In 2011 Sweden introduced tuition fees for citizens of countries outside the European Union (EU), European Economic Area (EEA) and Switzerland, choosing to study at Swedish universities. The purpose of this thesis has been to explore how institutions of higher education in Sweden has adapted to this change by studying the case of Lund University. LÄS MER

  5. 5. Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen anpassat sin kommunikationsstrategi under spridningen av coronaviruset

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Henry Forsman; Julia Weideborn; [2020]
    Nyckelord :Kris; Kommunikation; Kommunikationsstrategi; Varumärke; Sociala medier; Budskap; Frekvens; Word of mouth;

    Sammanfattning : Titel: Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi Författare: Henry Forsman och Julia Weideborn Handledare: Hans Allmér Examinator: Kaisa Lund Kurs: 2FE77E - Företagsekonomi III - marknadsföring, examensarbete (kandidat), 15 högskolepoäng, Linnéuniversitetet, vårterminen 2020. Problemformulering: Spridningen av coronaviruset har försatt samhället i en prekär sits för bedrivande av restaurangverksamhet. LÄS MER