Sökning: "luxury goods"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden luxury goods.
1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
2. BDSM-nallar är lyx : En semiotisk analys av Balenciagas kampanj
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This research's purpose is to examine how luxury brands uses provocation as a tool in their campaigns to attract attention and costumers. The luxury brand that is being analysed is Balenciaga, and their campaign gift collection. This is done by a qualitative, semiotic pictureanalysis. LÄS MER
3. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER
4. Do you purchase you-products? A quantitative study analyzing the mediating effects of self-congruence and satisfaction on the purchase intention of masstige home goods
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In contrast to earlier times, middle-class consumers are now more inclined to purchase products that offer superior quality and taste. The new middle segment is called "masstige" as it bridges the "mass" production of "prestige" items. LÄS MER
5. Tick-Tock: Time to invest? : A Study of the Investment Performance of Luxury Watches versus Traditional Assets
Master-uppsats, Linköpings universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background: This study discusses the phenomenon of luxury goods as investment assets,focusing on luxury watches in particular. The rise of globalization and increased wealth,particularly among the middle and high-income groups in developing countries, hascreated a larger potential customer base for luxury items. LÄS MER