Sökning: "luxury marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden luxury marketing.

  1. 1. Hermès in ASMR style : a study of ASMR in fashion marketing footage and associated experiences of luxury brand lovers

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Muthuporuthotage Salini Rasadi Perera; [2024]
    Nyckelord :Asmr; Asmr Marketing; Brand Experiences; Hermès; Brand Love;

    Sammanfattning : The study presented here delves into the integration of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) content into fashion marketing strategies, with a specific focus on the renowned luxury brand Hermès. ASMR is a perceptual phenomenon characterized by tingling sensations and feelings of relaxation triggered by certain audio visual stimuli. LÄS MER

  2. 2. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Bolmgren; Emma Axelsson; Julia Krusell; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Chatbots; customer service; service quality; dissatisfaction; frustration; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER

  3. 3. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Hansson; Tobias Stenström; [2023-06-28]
    Nyckelord :: luxury fashion; budget fashion; Japanese fashion; marketing mix; Japanese culture; consumer behavior;

    Sammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER

  4. 4. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 5. Does Brand Personality Beat Sustainability Claims?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emilia Gottbrink-Müller; Jennifer Teurnberg; [2023]
    Nyckelord :Consumer preconceptions; Sustainability preconceptions; Brand image; Brand personality; Luxury;

    Sammanfattning : Sustainability has been an inevitable topic globally and its importance is not expected to decline in the near future. Lately, sustainable options have taken a bigger proportion of the market share within the fashion industry. LÄS MER