Sökning: "lycka reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden lycka reklam.

  1. 1. nu

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustration

    Författare :Lena Carlstedt Javette; [2019]
    Nyckelord :advertisment; happiness; envirnomental; consious; behavior; reklam; lycka; nytänkande; lyckoformel; miljö; miljövetenhet; beteende;

    Sammanfattning : Vad blir vi lyckliga av? Ett exmensarbete som genom betraktelser skapat illustrationspar. En av illustrationerna i paret visar vad reklamen säger oss, vill få oss att känna och handla, den andra illustrationen visar hur vi kan ha det i stället genom lyckliga stunder. LÄS MER

  2. 2. För unga för att vara gamla : En analys av betydelser och ideal i skönhetsannonser som riktar sig till äldre kvinnor.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Madeleine Viitasalo; [2018]
    Nyckelord :multimodal analys; textkommunikation; svenska; kommunikation; reklam; reklamannonser; skönhetsannonser;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på hur reklamannonser som riktar sig till äldre kvinnor utformas för att förstå vilka betydelser och normer äldre kvinnor tillskrivs, med andra ord vilka budskap äldre kvinnor möts av i livsstilsmagasin. Syftet är också att ta reda på om dessa ideal stämmer överens med de budskap som, enligt tidigare forskning, framställs genom retoriken i tidningen M-magasin. LÄS MER

  3. 3. Hur barn framställs i H&M-katalogerna

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Carolina Magnusdotter; Hanna Lund; [2014]
    Nyckelord :Reklam; H M-kataloger; barn; genus.;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar behandla hur barn i de små storlekarna mellan 62-86 framställs i Hennes & Mauritz-klädkataloger. Syftet med studien är att uppmärksamma hur normer och föreställningar om hur barn skall vara och se ut reproduceras och produceras i klädkatalogerna för att på så sätt synliggöra invanda tankemönster i vardagen. LÄS MER

  4. 4. Att skapa ett problem och sälja en lösning (To create a problem and sell a solution)

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Therese Thomasdotter; Johanna Rosberg; [2013]
    Nyckelord :Genus; Kön; Femininitet; Populärpress; ELLE; modemagasin; kvinnor; medier; damtidning; magasin; reklam; diskursanalys; mode; bildanalys;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och belysa de normer kring femininitet som modemagasinet ELLE förmedlar genom text och bild. Genom kritisk diskursanalys av text och semiotisk bildanalys av annonser ämnar vi belysa hur tidningen konstruerar kön ur ett genusperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Mannen och kvinnan i reklamen. : En studie av annonserna i tidskrifterna Café och Elle.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Adam Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Gender; Masculinity; Femininity; Happiness; Advertising; Stereotypes; Myths; Metaphors; Genus; Maskulinitet; Femininitet; Lycka; Reklam; Stereotyper; Myter; Metaforer;

    Sammanfattning : Men and women in advertising - a study of the ads in the magazines Café and Elle is an essay in media and communication studies covering 15hp. The author examines what is considered masculinity and femininity in a variety of advertisements, and which products are linked to masculinity and femininity. LÄS MER