Sökning: "lyckad CRM-implementering"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden lyckad CRM-implementering.
1. Customer Relationship Management : På vilket sätt arbetar svenska foöretag med CRM och finns det goda förutsättningar för att bedriva ett framgångsrikt arbete?
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sedan början på 90-talet och informationsteknikens intågande kan vi nu snabbare än någonsin hämta information från världens alla hörn. Detta gör att spelplanen för företag har förändrats radikalt och företag måste anpassa sig till kunden på ett helt annat sätt än tidigare. LÄS MER
2. Customer Relationship Management : Vad är de bakomliggande faktorerna till att olika företag misslyckas med CRM-implementering?
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera hur företag implementerar CRM i avsikt att identifiera de bakomliggande faktorerna till att företag misslyckas med en CRM implementering. Teorier: CRM som process, Implementeringsstrategier, Implementeringsmodell Metod: Kvalitativ studie som består av fyra semi-strukturerade intervjuer med olika företag. LÄS MER
3. CRM-mognad, -Nyckelfaktorer för en lyckad implementering av CRM-system
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Konkurrensen om kunder i en globaliserande värld skapar nya och innovativare sätt att arbeta effektivare med hantering och interaktion med kunder och potentiella kunder för att stärka sin position på marknaden. För att möjliggöra detta investerar organisationer i CRM-system för att dels kunna hantera sina kunder och potentiella kunder, men även för att skapa en mer effektiv kommunikation och kunskapsdelning inom organisationen. LÄS MER
4. CRM implementering : Vilka förutsättningar krävs för att lyckas
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I modern tid är den så kallade transaktionsmarknadsföringen det paradigm som till största del präglat marknadsföringen. Utvecklingen och globaliseringen har bidragit till att marknaden blivit mer transparant, kunderna ställer högre krav och det räcker inte längre med att endast erbjuda en produkt/tjänst. LÄS MER
5. Customer Relationship Management : En studie om företags uppfattning om CRM och dess implementering.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Customer Relationship Management, CRM, är ett väletablerat begrepp inom marknadsföring och företags hantering av kundrelationer. Företag liksom akademiker riktar ett stort intresse mot just CRM, men samtidigt visar forskning att många implementeringar ute på företagen inte ger resultat som är tillfredställande. LÄS MER