Sökning: "lyckad reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden lyckad reklam.
1. En kvinnas lott : Normer och ideal i husmorsfilmerna 1952–1975
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Uppsatsens syfte är att med hjälp av en kritisk diskursanalys undersöka framställningen av husmodern i Husmorsfilmerna mellan åren 1952 och 1975. I studien har teorier om genus använts samtidigt som en diskursanalytisk ansats appliceras för att studera de lexikala aspekterna i filmerna och som i sin tur synliggör förekomsten av samhälleligt förekommande diskurser. LÄS MER
2. Är en omtyckt reklam synonymt med en lyckad marknadsföring? : En komparativ analys som undersöker hur reklamfilmer från ICA och dess kampanjvaror uppfattas
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : När efterträdaren till Sveriges mest kända och folkkära reklamroll skulle avslöjas satt svenska folket bänkade framför tv:n och väntade ivrigt på vem som skulle bli den nya ICA-Stig. Filmernas omtyckta karaktärer och skådespelare har kommit och gått i snart tjugo år och ändå lyckas reklamfilmerna bevara tittarnas intresse. LÄS MER
3. Att använda storytelling i reklamfilm - bra eller dåligt? : Unga konsumenters uppfattning av reklamfilm med storytelling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Storytelling är ett sätt att utforma reklam på där en historia berättas i syfte att förbättra konsumenters uppfattning av ett företag eller varumärke. Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och ge sina konsumenter en upplevelse. LÄS MER
4. Kritiska framgångsfaktorer vid outsourcing av sociala medier : En fallstudie om faktorer som påverkar resultatet vid outsourcing
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Sociala medier är en del av vår vardag och för många företag är sociala medier ansiktet utåt. Sociala medier fungerar inte som traditionell reklam eller annonsering och därmed krävs det en hel del från företagen i form av tid, resurser, kunskap och engagemang. LÄS MER
5. Kändisar som talespersoner : - Ett vinnande koncept för varumärken?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte & forskningsfråga Uppsatsens syfte har varit att, ur ett företagsperspektiv, undersöka och analysera vad som motiverar företag att använda kändisar som talespersoner i sina reklamfilmer. Vi ville undersöka hur företag väljer vilken kändis de ska samarbeta med och vad som krävs av kändisen vid ett samarbete. LÄS MER