Sökning: "lyckad segmentering"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden lyckad segmentering.

  1. 1. Segmenting Mitochondria from Lattice Light-sheet data in 3D using Deep Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Anna Arousell; [2021]
    Nyckelord :Mitochondria; deep learning; segmentation; lattice light-sheet; Mitokondrier; djupinlärning; segmentering; lattice light-sheet;

    Sammanfattning : This thesis project evaluates and compares different deep learning based segmentation tools for acquiring 3D segmentations of mitochondria. These segmentations could then hopefully be used in the future to quantify the mitochondria dynamics, which is vital for the survival of human cells. LÄS MER

  2. 2. Semantic Image Segmentation on Clothing Imagery with Deep Neural Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Helena Alinder; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Semantic Image Segmentation is a field within machine learning and computer vision, where the goal is to link each pixel in an image with a label. A successful segmentation will label all pixels that belong to an object with the correct label, and this prediction can be measured with a score known as mean Intersection over Union (mIoU). LÄS MER

  3. 3. Högpristjänster mot lägre marknadssegment : En kvalitativ studie av SaaS-företag och dess ompositionering mot lägre marknadssegment

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Simon Stenström; Victor Pege; [2018]
    Nyckelord :Marknadssegmentering; high-end; low-end; B2B; business-to-business; marginalkostnad; SaaS; Software-as-a-Service; lönsamhet; betalningsvilja; tillväxt;

    Sammanfattning : Företag använder marknadssegmentering för att dela in kunder i grupper utefter liknande karaktäristika, som exempelvis betalningsvilja. Företag kan i sinom tid möta en mättad marknad inom dess segment, och behöver då ompositionera strategier mot nya segment för fortsatt kundtillväxt. LÄS MER

  4. 4. Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp : hos Fast Fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Hanna Käck; Maria Johnsson; [2013]
    Nyckelord :Målgrupp; segmentering; image; positionering; targeting;

    Sammanfattning : Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. LÄS MER

  5. 5. Snowboard - en idrott för alla : En studie av Svenska skidförbundets satsning på ungdomar med invandrarbakgrund

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Anneli Hansson; Babak Houshmand; [2007]
    Nyckelord :Snowboard; Mångfald; Integration; Event marketing; Segmentering; Ungdomsidrott;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats har varit att kartlägga bakgrunden hos den urvalsgrupp som deltagit under Dream action day samt att undersöka vilka som lockades av sporten och vill vara med att bredda den. Vår avsikt är även att undersöka om Dream action day var ett bra sätt att nå ut till en ny målgrupp. LÄS MER