Sökning: "lyxiga varumärken"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden lyxiga varumärken.

  1. 1. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  2. 2. Lyxvarumärken möter sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers påverkan på lyxvarumärkens varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linus Bolander; Daniel Erkas; [2019]
    Nyckelord :Brand equity; brand; social media; luxury brands; eWOM; Varumärkeskapital; varumärke; social media; lyxvarumärken; eWOM;

    Sammanfattning : Sociala medier, som ingår i Web 2.0, används idag av företag och organisationer i stor utsträckning för att exponera sina varumärken och förvalta eller skapa relationer med både befintliga och potentiella konsumenter. LÄS MER

  3. 3. Mikrokändisar på Instagram : En analys av fyra mikrokändisars självpresentation och strategier

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elina Vivungi; Hanna von Zweigbergk; [2017]
    Nyckelord :Mikrokändisar; Instagram; självpresentation; attention economy; netnografi; semiotik;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur mikrokändisar presenterar sig själva på Instagram och vilka strategier för hur dessa mikrokändisar använder Instagram som är synliga. Studien analyserar bilder som publicerats av fyra svenska mikrokändisar under en månads tid. LÄS MER

  4. 4. James Bond - med licens att marknadsföra : en kvalitativ och kvantitativ semiotisk textanalys av produktplacering i James Bond

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniel Larsson; Viktor Jörgensen; [2015]
    Nyckelord :Film; James Bond; produktplacering; reklam; Social Sciences;

    Sammanfattning : James Bond har med sina 50 år på filmduken bidragit till en mängd subtila marknadsföringar där allt ifrån lyxiga champagner till mer alldagliga bilar visas upp. Produktplacering och filmindustrin har idag ett nära knutet samarbete där filmproducenter och företagare tillsammans skapar det slutgiltiga resultatet vi sedan ser på bio. LÄS MER

  5. 5. Lyxvarumärkestrappan : Hur skapar små företag ett lyxigt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Fredrik Sjödin; Robin Johansson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Varumärkesidentitet; Lyxvarumärken; Små företag; Begränsade resurser;

    Sammanfattning : Varumärken har en lång historia och attityden till dess betydelse har över åren förändrats. Vi ser idag att företagen lägger betydligt mer fokus på varumärkesfrågor och att konsumtionen av lyxvaror ökar. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur små företag med begränsade resurser kan skapa varumärken som uppfattas som lyxiga. LÄS MER