Sökning: "lyxmärken"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet lyxmärken.

  1. 1. Staying Exclusively Connected : A qualitative study on how the modern luxury consumer experience luxury brands in a social media environment

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Josefine Pålsson; Hannah Holtmo; [2022]
    Nyckelord :Luxury brands; Generation Z; Social media; Consumer experience. ; Lyxvarumärken; Generation Z; Social media; Konsumentupplevelse.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to study how the modern luxury consumer, Generation Z, experiences luxury brands in a social media environment. The theoretical framework presents previous research that has been on the topics of luxury brands, Gen Z, social media and consumer experience. LÄS MER

  2. 2. Lyxvarumärken möter sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers påverkan på lyxvarumärkens varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linus Bolander; Daniel Erkas; [2019]
    Nyckelord :Brand equity; brand; social media; luxury brands; eWOM; Varumärkeskapital; varumärke; social media; lyxvarumärken; eWOM;

    Sammanfattning : Sociala medier, som ingår i Web 2.0, används idag av företag och organisationer i stor utsträckning för att exponera sina varumärken och förvalta eller skapa relationer med både befintliga och potentiella konsumenter. LÄS MER

  3. 3. Lyx i recession – En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Westerlind; Mikael Möller; Tom Cedwall; [2009]
    Nyckelord :Prestigevarumärken; lågkonjunktur; Brand Equity; marknadsföring; Recession Marketing.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lyx i recession - En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadskommunikations- förändringarna inom valda prestigebranscher under en lågkonjunktur för att utvärdera vilka konsekvenser de kan få på det enskilda prestigeföretagets varumärkesvärde. Metod: Studien har använt en abduktiv ansats. LÄS MER