Sökning: "lyxmärken"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet lyxmärken.
1. Staying Exclusively Connected : A qualitative study on how the modern luxury consumer experience luxury brands in a social media environment
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this thesis was to study how the modern luxury consumer, Generation Z, experiences luxury brands in a social media environment. The theoretical framework presents previous research that has been on the topics of luxury brands, Gen Z, social media and consumer experience. LÄS MER
2. Lyxvarumärken möter sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers påverkan på lyxvarumärkens varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier, som ingår i Web 2.0, används idag av företag och organisationer i stor utsträckning för att exponera sina varumärken och förvalta eller skapa relationer med både befintliga och potentiella konsumenter. LÄS MER
3. Lyx i recession – En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Lyx i recession - En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadskommunikations- förändringarna inom valda prestigebranscher under en lågkonjunktur för att utvärdera vilka konsekvenser de kan få på det enskilda prestigeföretagets varumärkesvärde. Metod: Studien har använt en abduktiv ansats. LÄS MER