Sökning: "lyxmarknaden"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet lyxmarknaden.
1. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabb spridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen är en bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender har konsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER
2. Svenskt lyxmode : ett nytt modeunder?
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att gå från en nationell till en internationell etablering innebär en finansiell risk, men samtidigt stora möjligheter för en modeentreprenör. Frankrike anses som en av de viktigaste modemarknaderna i världen och så även för modeentreprenörer. LÄS MER
3. Lyxkonsumtion ur Generation Y:s perspektiv : En studie kring attityder, värderingar och varumärkesuppfattningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Intresset för lyxprodukter har ökat runt om i världen vilket också blivit allt mer framträdande i Sverige. Marknaden för lyxprodukter har de senaste åren förändrats och banat väg för en ny kategori av lyx tillgänglig för en globalt växande medelklass. LÄS MER
4. Masstigevarumärken : lyx för alla
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Lyxmarknaden i världen har ökat, detta trotts den ekonomiska oron. Vårt intressefångades då vi observerat varumärken i Sverige vilka har en prestige känsla men vioch massan ändock har råd att köpa produkterna. Silverstein och Fiske (2003)definierar fenomenet som Masstige. LÄS MER
5. Lyxvarumärket och lyxens demokratisering
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Varumärken förmedlar vissa värden som tillfredsställer fysiska och psykiska behov, så även lyxvarumärket. Lyx vittnar om framgång och lycka. Intresset för lyx är idag större än tidigare. Faktum är att den globala lyxmarknaden varje år omsätter mer än Sveriges BNP. LÄS MER