Sökning: "mäklarbyråer"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet mäklarbyråer.

  1. 1. Fastighetsmäklarens praktik : En studie på svenska mäklarbyråer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sacha Arnaout; William Bucaro; [2021]
    Nyckelord :Swedish Estate Agents Inspectorate; internship; real estate agent; real estate agency; Fastighetsmäklarinspektionen; praktik; fastighetsmäklare; mäklarbyrå;

    Sammanfattning : Praktik medför möjligheter till en förståelse av mäklarbranschen samt vilka färdigheter som krävs för att vara verksam i den aktuella yrkesgrenen. Fastighetsmäklarinspektionen ställer krav på att 10 veckors praktik ska vara genomfört innan studenten får vara verksam som mäklare i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Relation-och förtroendeskapandegenom digitala kundmöten : En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jasmine Landsfried Hammami; Geeta Erlandsson; [2021]
    Nyckelord :trust; relationship; quality; customer meeting; communication channels; digitalization.; förtroende; relation; kvalitet; kundmöte; kommunikationskanaler; digitalisering;

    Sammanfattning : Författare: Geeta Erlandsson och Jasmine Landsfried Hammami Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Relation-och förtroendeskapande genom digitala kundmöten: En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv Bakgrund och problem: Den digitala utvecklingen har påskyndats ytterligare på grund av den rådande coronapandemin, vilket har resulterat i att företagens fysiska tjänster har blivit alltmer digitala på gott och ont. För att företagen ska lyckas och fortleva är det viktigt att de arbetar aktivt med att skapa relation och förtroende till kunderna. LÄS MER

  3. 3. Facebook som marknadsföring : En kvantitativ studie om hur marknadsföring på Facebook påverkar privata bostadsköpare inom Halmstadregionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Patrik Ölander; Niklas Cannon; [2020]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Marknadsföring; Påverkan; Facebook;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur kan marknadsföring via Facebook påverka privata bostadsköpare? På vilket vis kan Facebook vara ett gynnsamt, alternativt onödigt verktyg vid marknadsföring för en fastighetsmäklare? Hur kan trenden med marknadsföring via Facebook komma att utvecklas? Syfte: Syftet med denna studie är att förklara hur en fastighetsmäklares marknadsföring via sociala medier kan ha påverkan på privatpersoner vid köp av privata bostäder. Metod: Denna studie är utförd genom ett kvantitativt metodval och med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  4. 4. Organisationskultur inom mäklarbyråer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Löfstedt; [2019]
    Nyckelord :Business culture; Real estate agencies; Team spirit; Teamwork.; Organisationskultur; Mäklarbyråer; Teamkänsla; Lagarbete.;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att beskriva den organisationskultur som företagsledare av mäklarbyråer försöker att skapa för de anställda att verka i. Med en kvalitativ ansats samlades data in genom semistrukturerade intervjuer via telefon eller ansikte mot ansikte. LÄS MER

  5. 5. Fastighetsmäklarbyråer på sociala medier : Varumärkeskommunikation och digitala strategier för mäklarbranschens nischade aktörer

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Caroline Klasson; [2017]
    Nyckelord :Real estate broker; brands; communication; social media; Fastighetsmäklare; varumärken; kommuni-kation; sociala medier;

    Sammanfattning : Stockholms mäklarvärld präglas av hård konkurrens, vilket har tvingat mäklarbyråer att fokusera på skapandet av ett starkt och unikt varumärke. Samtidigt diversifieras branschen genom att många mindre, nischade byråer tar sig plats på marknaden. LÄS MER