Sökning: "mäklare problematik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mäklare problematik.
1. Fastighetsmäklaren skapande av förtroende i kundmöten och kommunikationens betydelse i bostadsaffärer : En studie som belyser språkbarriärer inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Title: The real estate agent’s creation of trust in customer meetings and the importance of communication in housing deals - A study that highlights language barriers in the real estate industry. Subject: Real Estate Science, Bachelor Thesis 15 credits Authors: Olivia Kultanen & Yasmine Osman Supervisor: Peter KarpestamDate: Spring term 2022 Aim: The aim of this study is to investigate how real estate agents create trust in customer meetings and what problems that can arise in the sales agreement between the broker and the seller, but also how brokers deal with difficult communication in terms of language barriers. LÄS MER
2. En studie om dolda bud – vilka effekter har det på förmedlingsprocessen?
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : En av de viktigaste delarna i bostadsaffärer är budgivningen, både för mäklare, säljare och köpare. Budgivningen är dock inte reglerad i lag och bud är inte bindande. Säljaren bestämmer över budgivningen och spekulanterna bestämmer över sina bud. LÄS MER
3. Fastighetsvärdering : En betydelsefull innebörd baserat på en kvalificerad gissning Studien är genomförd i Varbergs tätort
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Problem Fastighetsvärdering är ett brett begrepp som påverkar många parter. Med fastighetsvärdering innebär det att marknadsvärdet ska tas fram, vilket är det pris som sannolikt skulle betalas/erhållas vid en försäljning.De parter som denna uppsats kommer att fokusera på är säljare, köpare, mäklare och banken. LÄS MER
4. Mellanmän med dubbla lojaliteter : En juridisk analys avseende den problematik som uppstår när mäklaren förväntas tjäna två parter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Köpbeteenden på marknaden för internetannonsering
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund Marknaden för internetmarknadsföring fortsätter att växa och allt fler företag väljer att placera en större del av sin budget på just denna kanal. En av de vanligast förekommande och kostnadseffektiva metoderna i dag är displayannonsering. Antalet webbplatser är i princip omöjligt att uppskatta och ökar konstant. LÄS MER