Sökning: "mäklarkontor"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet mäklarkontor.
1. Trivsel och fysisk aktivitet på arbetsplatser : En kvalitativ studie om mäklarverksamheten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att skapa en ökad förståelse kring trivsel på arbetsplatser och hur gemensam fysisk träning kan påverka trivseln och företagets verksamhet. En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer nyttjas. Urvalet är begränsat till fyra mäklarkontor med sammanlagt tio respondenter. LÄS MER
2. Styrning på mäklarkontor : Att förstå hur styrning används på mäklarkontor för att främja ryktet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Styrning på mäklarkontor Undertitel: Att förstå hur styrning används på mäklarkontor för att främja ryktet Forskningsfråga: Hur styr fastighetsmäklarkontor sina medarbetare för att främja ett gott rykte? Översikt: Ryktet är en väsentlig del för fastighetsmäklare med tanke på deras konstanta interagerande med kunder. Således är fastighetsmäklarkontor beroende av att deras fastighetsmäklares rykte. LÄS MER
3. Återkallade registreringar - toppen av ett isberg? : En studie om faktorer som kan påverka riskbenägenhet
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Syftet med arbetet är att behandla de faktorer som har stor påverkan på fastighetsmäklarens riskbenägenhet gentemot fastighetsmäklarlagen. Eftersom det finns många faktorer som kan påverka en individs riskbenägenhet så har arbetet begränsats till att omfatta: - Lönesättning. - Företagskultur. LÄS MER
4. Franchisetagarens ledarskap : - betydelsen av det transformativa ledarskapet för effektivitet för franchisetagare inom fastighetsmäklarbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Franchisetagarens ledarskap - betydelsen av det transformativa ledarskapet för effektivitet för franchisetagare inom fastighetsmäklarbranschen Författare: Marc Albrecht och Sandra Lindh Handledare: Pia Ulvenblad Bakgrund: Det är en vanlig karriärsutveckling för fastighetsmäklare i Sverige att starta eget. De flesta mäklare ansluter sig till en kedja och i princip alla stora kedjor i Sverige arbetar med franchise som affärsmodell. LÄS MER
5. Sambandet mellan kundupplevelsen och ett fastighetsmäklarföretags servicescape : En kvalitativ studie på tre mäklarkontor
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva vad som har betydelse för kundens upplevelse när kunden fysiskt besöker ett fastighetsmäklarkontor och hur ett servicescape kan ha betydelse för en persons uppfattning om ett fastighetsmäklarföretag. Begreppet servicescape och dess olika delar presenteras samt viktiga teoretiska modeller. LÄS MER