Sökning: "mälardalens högskola akademin för utbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 2049 uppsatser innehållade orden mälardalens högskola akademin för utbildning.
1. Ungdomars studieerfarenheter och upplevda akademisk self-efficacy kopplat till valet att inte plugga vidare
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Att studera vidare på högskola och universitet har blivit en nödvändighet med tanke på den höga konkurrensen på arbetsmarknaden. Denna studies syfte var att undersöka hur ungdomars upplevda akademisk self-efficacy och tidigare studieerfarenhet påverkar valet att ej plugga vidare på universitet eller högskola. LÄS MER
2. Digitala verktygs hot och möjligheter mellan större och mindre bolag enligt revisorer : En kvalitativ studie som undersöker och jämför digitala verktygs påverkan på arbetet enligt revisorer
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2022-06-01 Nivå: Kandidat Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare: Daoud David Tomeh Soleiman Uney Matheus (00/06/01) (00/06/15) (00/11/11) Titel: Digitala verktygs hot och möjligheter i jämförelse mellan större och mindre bolag enligt revisorer - En kvalitativ studie som undersöker digitala verktygs påverkan enligt revisorer Handledare: Petterson, Ulla Nyckelord: Digitalisering, Revisor, AI, Human Resource Management, Hot, Möjligheter Forskningsfrågor: Hur påverkas revisionsyrket utifrån digitala verktygs hot och möjligheter i större och mindre bolag enligt revisorer?Hur har möjligheterna förändrat revisorns arbetsmetodik och hur har hoten förändrat revisorns kompetens samt välmående? Syfte: Syftet med studien är att identifiera hot och möjligheter som digitala verktyg tillför inom revisionsbranschen utifrån revisorns perspektiv på olika nivåer. Vidare ska studien poängtera hur möjligheterna förändrat revisorns arbetsmetodik och hur hoten förändrat revisorns kompetens samt välmående. LÄS MER
3. Enskilt arbete eller kooperativ undervisning? : En kvalitativ studie om hur lärare arbetar med matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation; Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att kritiskt analysera skillnaden, såsom det beskrivs av lärare, mellan kooperativ undervisning och undervisning där enskilt räknande undervisning utgör en större del av arbetet. Denna studie utförs ur en kvalitativ ansats där åtta lärare i årskurs 1-6 har intervjuats. LÄS MER
4. THE SACRIFICING GAME : A qualitative study examining pedagogical relationships and the factors that have to be balanced in connection to the educational assignment
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : The pedagogical relationship is of importance for teachers to succeed in their educational assignment. There is, however, a balancing act made by teachers to the factors that affect their educational choices in relation to the pedagogical relationship. LÄS MER
5. Patienters möte med sjuksköterskestudenter : En beskrivande systematisk litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: För att bli sjuksköterska krävs en treårig utbildning på högskola med patientmöten som sjuksköterskestudent. Sjuksköterskestudenter har enligt forskning visat oro kring sin kompetens i vårdandet samt en ökad känslighet i jämförelse med legitimerade sjuksköterskor. LÄS MER