Sökning: "män och kvinnors köpbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden män och kvinnors köpbeteende.

  1. 1. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER

  2. 2. Får det lov att vara en bil? : En kvalitativ studie om köpbeslutsprocessen inom bilhandeln och hur det fysiska säljmötet har förändrats.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Engström; Pontus Mattsson; Philip Olofsson; [2019]
    Nyckelord :Buying decision process; salesperson; customer; sales meeting; car dealership and car sales.; Köpbeslutsprocessen; säljare; kund; säljmötet; bilåterförsäljare och bilhandel.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studien har undersökt hur köpbeslutsprocessen och det fysiska mötet ser ut i bilhandeln samt om det finns skillnader mellan hur kvinnor och män upplever köpbeslutsprocessen inom bilhandeln. Studiens ämne valdes på grund av att det gjorts tidigare studier inom bilhandeln gällande köpbeslutsprocessen, men att det finns en brist sedan det digitala mötet kom in i bilden. LÄS MER

  3. 3. Vilken enskild faktor har störst påverkan vid val av dagligvaruhandel?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny-Ann Björn; Angelica Thörnqvist; [2012]
    Nyckelord :genus; påverkansfaktor; dagligvaruhandel; konkurrensmedelsmix; sortiment; pris; läge;

    Sammanfattning : Många dagliga köpbeslut berör saker som måste inhandlas till hemmet för vårt dagliga leverne. Matvaror, toalettpapper och övriga nödvändiga varor inhandlas ofta på samma butik om och om igen. LÄS MER

  4. 4. Köpbeteende : Den svenska kundens benägenhet att handla ekologisk bomull

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofia Gustafsson; Tove Wahlström; [2012]
    Nyckelord :köpbeteende; cotton; organic cotton; ekologisk bomull; bomull;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats var att undersöka vilken kunskap den svenska konsumenten har om ekologisk bomull samt om de handlar kläder av ekologisk bomull. Vi genomförde en enkätstudie med både kvalitativa och kvantitativa inslag. Enkätundersökningen utfördes i centrala Göteborg vid fem tillfällen under april. LÄS MER

  5. 5. E-commerce : A study on women's online purchasing behavior

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Malin Eliasson; Johanna Holkko Lafourcade; Senida Smajovic; [2009]
    Nyckelord :E-commerce; women; online purchasing behavior; online shopping; Internet shopping; E-handel; kvinnor; Internet köpbeteende; Internet handel;

    Sammanfattning : Abstract Key words:E-commerce, women, online purchasing behavior, online shopping, Internet shopping Purpose: The purpose of this thesis is to map out the present behavior of women between 40-55 years concerning Internet shopping. Fur-thermore, the research aims at finding and analyzing factors that might help marketers when persuading the target group to increase their usage of Internet as a purchasing channel for home textile and decorations. LÄS MER