Sökning: "människa i loopen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden människa i loopen.

  1. 1. Real-time adaptation of robotic knees using reinforcement control

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Leifur Daníel Sigurðarson; [2023]
    Nyckelord :Machine learning; deep reinforcement learning; transfer learning; medical device; prosthetic; prosthesis; controls; human-in-the-loop; Maskininlärning; djup förstärkningsinlärning; överföringsinlärning; medicinsk utrustning; protes; kontroller; människa-i-loopen;

    Sammanfattning : Microprocessor-controlled knees (MPK’s) allow amputees to walk with increasing ease and safety as technology progresses. As an amputee is fitted with a new MPK, the knee’s internal parameters are tuned to the user’s preferred settings in a controlled environment. LÄS MER

  2. 2. Control barrier function-enabled human-in-the-loop control for multi-robot systems : Centralized and distributed approaches

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Nan Fernandez-Ayala; [2022]
    Nyckelord :Multi-robot systems; Human-in-the-loop control; Control barrier functions; Safety constraints; ROS Implementation; Multirobotsystem; Human-in-the-loop-kontroll; Kontrollera barriärfunktionerna; Säkerhetsbegränsningar; ROS-implementering;

    Sammanfattning : Autonomous multi-robot systems have found many real-world applications in factory settings, rescue tasks and light shows. Albeit these successful applications, the multi-robot system is usually pre-programmed with limited flexibility for online adaptation. LÄS MER

  3. 3. Improving robustness of beyond visual range strategies with adapted training distributions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dennis Malmgren; [2022]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Game Theory; Air Combat; Neural Networks; Förstärkningsinlärning; Spelteori; Luftstrid; Neuronnät;

    Sammanfattning : A key obstacle for training an autonomous agent in real air-to-air combat is the lack of available training data, which makes it difficult to apply supervised learning techniques. Self-play is a method that can be used where an agent trains against itself or against versions of itself without imitation data or human instruction. LÄS MER

  4. 4. Machine learning for usability : A case study of mobile application design for Nokia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Shanshan Hou; [2021]
    Nyckelord :Machine learning; user-centered design; anomaly detection; user experience; human-in-the-loop; information visualization; algorithm-friendly design; Maskininlärning; användarcentrerad design; anomalidetektering; användarupplevelse; människa i loopen; informationsvisualisering; algoritmvänlig design.;

    Sammanfattning : Nokia launched a website service Customer Insights (CI) to managers and executives from operator companies to track their customers’ experience. An upgraded mobile service is developed for providing more valuable information. The data was retrieved from the same dataset but less amount of information would be displayed in the mobile application. LÄS MER

  5. 5. Direkt feedback vid viktbaserad avfallstaxa : Att förändra beteende mot en mer hållbar sopkastning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Erica Sylvan; Linnea Hällgren; [2017]
    Nyckelord :direct feedback; behaviour change; waste management; pay-as-you-throw; weight-based waste tariff; universal design; human-computer interaction; direkt feedback; beteendeförändring; avfallshantering; viktbaserad avfallstaxa; universell design; människa-datorinteraktion;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar fram ett konceptuellt designförslag på hur direkt feedback kan implementeras vid viktbaserad avfallstaxa i flerbostadshus. Ett omfattande problem för boende i flerbostadshus, och i synnerhet de som har sopsugsystem för sitt avfall, är att det saknas feedback och transparens om hur mycket avfall de slänger. LÄS MER