Sökning: "mänskliga faktorn"

Visar resultat 11 - 15 av 210 uppsatser innehållade orden mänskliga faktorn.

  1. 11. Fastighetsförvaltarens betydelse : en fallstudie om Castellum

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carl Brink; Moa Dansk; [2023]
    Nyckelord :Ekonomisk hållbarhet; fastighetsbranschen; kvalitetsledning; fastighetsförvaltare; Economic sustainability; real estate sector; quality management; property managers;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur kvalitetsledning bidrar till ekonomisk hållbarhet inom fastighets-branschen, med speciellt fokus på fastighetsförvaltarens roll. Genom att granska fastighetsbolaget Castellum, undersöker studien hur beslut, kvalitet och intressenter kan påverka företagets ekonomiska hållbarhet. LÄS MER

  2. 12. Informationsöverföring till energisimulering : En utvärderande studie av metoder för informationsöverföring från BIM-program till energisimuleringsprogram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jimmy Andersson; Edvin Hansen; [2023]
    Nyckelord :BIM; Energy simulation; Interoperability; Information exchange; BIM; Energisimulering; Interoperabilitet; Informationsöverföring;

    Sammanfattning : Detta arbete ämnar att undersöka vilka metoder som används i Sverige förinformationsöverföring från modellering- till energisimuleringsprogram. Utifrån identifierademetoder konstaterades för- och nackdelar med respektive metod som fungerade som underlagtill förslag av utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  3. 13. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tomas Ringefors; [2023]
    Nyckelord :Automation; AI; Artificial intelligence; Chatbot; Customer service; Challenges; Driving forces; Barriers; Automatisering; AI; Artificiell intelligens; Chattbot; Kundtjänst; Utmaningar; Drivkrafter; Hinder;

    Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER

  4. 14. Utvärdering av användarupplevelsen av att använda bilder som inspiration för att skapa säkra och minnesvärda lösenordsfraser : En utforskning av den mänskliga faktorns potential

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Carlstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Passwords are the most common and frequently used authentication mechanism in the world. However, despite years of research and active use in the world, passwords still have many shortcomings and drawbacks. One of the most prevalent challenges of passwords is the difficulty of creating ones that are strong and also easy to remember. LÄS MER

  5. 15. Adaptive Control of a Permanent Magnet Synchronous Motor for a Robotic Arm under Variable Load

    Master-uppsats, KTH/Mekatronik och inbyggda styrsystem

    Författare :Anton Haga Lööf; [2023]
    Nyckelord :Mechatronics; PMSM; Model Based Control Theory; Adaptive; Automation; Estimation; Mekatronik; PMSM; Modellbaserad Reglerteknik; Adaptiv; Estimering;

    Sammanfattning : The implementation of automated systems in manufacturing industries increases efficiency, precision, and safety by reducing human intervention, errors, and waste. Variable loads can cause several problems for automation systems. LÄS MER