Sökning: "mänskliga resurser"
Visar resultat 11 - 15 av 252 uppsatser innehållade orden mänskliga resurser.
11. Contextual short-term memory for LLM-based chatbot
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The evolution of Language Models (LMs) has enabled building chatbot systems that are capable of human-like dialogues without the need for fine-tuning the chatbot for a specific task. LMs are stateless, which means that a LM-based chatbot does not have a recollection of the past conversation unless it is explicitly included in the input prompt. LÄS MER
12. I skuggan av ett skepp : Relationer och beroenden kring Osebergsskeppet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : Genom arkeologins historia har skepp studerats som symboler för makt, status och krig. Även om skeppen studerats väldigt mycket inom dessa aspekter har relationerna och nätverken runt skeppens produktion och underhåll fallit i skymundan. LÄS MER
13. Beslutsstöd på en Strategisk Nivå
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Strategi har länge varit ett av de viktigaste åtagandena för en organisation då det ger riktning och skapar syfte för framtida aktiviteter. För att på bästa sätt utnyttja sina resurser försäkra sig om att ta rätt beslut använder sig organisationer av beslutsstödsystem. LÄS MER
14. Sjuksköterskans upplevelser av att vårda patienter i livets slutskede inom slutenvården
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård inom slutenvård innebär att erbjuda heldygnsvård för personer i livets slutskede och bidra till deras livskvalité genom att lindra lidande, ge stöd och bidra till ett fridfullt avslut av livet. Sjuksköterskans roll i omvårdnaden är väsentligt och inkluderar i sig flera aspekter såsom psykisk vård, somatisk vård, samt existentiellt och andligt stöd både för patienter och deras närstående. LÄS MER
15. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER