Sökning: "märken"
Visar resultat 1 - 5 av 131 uppsatser innehållade ordet märken.
1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
2. Double Machine Learning for Insurance Price Optimization
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis examines how recent advances in debaised machine learning can be used for estimating price elasticities of demand within the automotive insurance field. Traditional methods such as generalized linear model (GLM) to estimate demand has no way of ensuring there are no biases in the underlying data selection, especially when the confounding variables are many. LÄS MER
3. A case study on Trucks’Crossmembers at Volvo Group
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : This thesis aims at investigating the crossmember business within the context of Volvo Trucks, with a focus on identifying standardization opportunities and optimizing the supply chain for improved efficiency and cost savings. The objectives of this study include mapping commonalities in design, raw material grade, surface finish, and thickness across different trucks and brands. LÄS MER
4. Are Children Safe with Smart Watches? : Security Analysis and Ethical Hacking on Children’s Smart Watches
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There are more and more parents that are considering to purchase smart watches for their kids. The children’s smart watches on the market are usually equipped with many practical functions like the GPS positioning, the camera and the messaging. LÄS MER
5. Den ljuva doften av en lyckad varumärkesregistrering - en studie om huruvida doft kan erhålla ett varumärkesrättsligt skydd
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Länge har varumärken varit ett ord, en form eller kanske en kombination av de två. I takt med den tekniska utvecklingen i samhället använder marknadsförare sig av andra typer av tecken som varumärken för att särskilja sig mot sina konkurrenter. LÄS MER