Sökning: "märkesassociationer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet märkesassociationer.

  1. 1. Brand Brazil : En studie om brand equity på en emerging market

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jonathan Karlsson; Anders Andersson; [2013]
    Nyckelord :Brand equity; Emerging markets; Märkeskännedom; Märkesassociationer; Upplevd kvalitet; Märkeslojalitet;

    Sammanfattning : Title:  Brand Brazil – A study on brand equity in an emerging market  Authors:  Anders Andersson & Jonathan Karlsson  Subject:  Bachelor thesis in marketing, 15 credits  Keywords:  Brand equity, Emerging markets, Brand awareness, Brand associations, Perceived quality, Brand loyalty  Purpose:  The purpose of this thesis is to gain deeper understanding of how a company operating on an emerging market can work with brand equity, and what benefits it provides to the brand owner.  Theoretical framework:  The chapter begins with a description of brand equity to be further decomposed to its four dimensions; brand awareness, brand associations, perceived quality, brand loyalty  Methodology:  A qualitative research method with a deductive approach is conducted, where interviews with Brand/Marketing coordinators for the Brazilian subsidiaries of Volkswagen, Toyota and General Motors, are performed. LÄS MER

  2. 2. Byggnation pågår : - Uppbyggnaden av brand equity i en B2B-kontext genom märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Alexander Jägerfall; Jesper Mårtensson; [2011]
    Nyckelord :B2B; brand equity; märkeskännedom; märkesassociationer; upplevd kvalitet; märkeslojalitet; varumärke; exklusiva rättigheter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Byggnation pågår – uppbyggnaden av brand equity i en B2B-kontext genom märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter. Författare: Jesper Mårtensson och Alexander Jägerfall Ämne: Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Nyckelord: B2B, brand equity, märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet, varumärke, exklusiva rättigheter Problemformulering: Hur kan svenska företag verksamt på en B2B-marknad arbeta med byggstenarna märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter som tillsammans utgör brand equity? Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva hur företag verksamma på en B2B-marknad kan arbeta med märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter samt vilka effekter det får, för att öka förståelsen för varumärkesbyggnad i B2B företag. LÄS MER

  3. 3. Brand equity och dess överförbarhet på svensk idrottsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Fohlin; Anders Dahl; Jesper Ling; [2009]
    Nyckelord :Brand equity; celebrity endorsement; idrottsverksamhet; varumärke; märkesassociationer; lojalitet; upplevd kvalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Hur överförbar är teorin kring Brand Equity från företagsvärlden till idrottsföreningars varumärkesbyggande? Syftet med denna studie är att utreda huruvida teorin kring begreppet brand equity är applicerbar även på idrottsföreningars varumärkesbyggande. Vi har valt att ha ett abduktivt synsätt i vår studie och vårt empiriska material är baserat på kvalitativa semistrukturerade intervjuer med marknadsansvariga från två svenska fotbollsklubbar. LÄS MER

  4. 4. En studie kring konsumenters uppfattning av varumärken i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Sperling; Rebecka Meijer; [2005]
    Nyckelord :brand Equity; differentiation; foods; national brands; private labels; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka och skapa en förståelse för hur konsumenter uppfattar samt värderar LMV jämfört med EMV. Vår undersökning kommer att mynna ut i en konsumentbaserad varumärkeskapitalmodell som är anpassad för livsmedelsbranschen. LÄS MER

  5. 5. Ompositionering - en studie av konsumenters uppfattningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Andersson; Anna Svensson; [2005]
    Nyckelord :Brand equity; ompositionering; varumärkesmedvetenhet; upplevd kvalitet; varumärkesassociationer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Avgörande för ett företags framgång är att genom varumärken differentiera sig från konkurrenters alternativ på marknaden. I samband med ett varumärke är positionering i konsumenters medvetande en viktig aspekt då varumärkets position avspeglar konsumenters uppfattningar. LÄS MER