Sökning: "märkesgemenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet märkesgemenskap.

  1. 1. "That's what social media is all about - engagement" : Hur märkesinnehavare använder visuell storytelling på Instagram för att skapa märkesgemenskaper

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Karin Nordqvist; [2016]
    Nyckelord :Instagram; kommunikation; märkesgemenskap; semiotik; storytelling; uses and gratification;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier såsom t.ex. Facebook och Instagram har inneburit nya möjligheter att kommunicera sin livsstil och sina personliga val, som överskrider såväl kulturella som geografiska gränser. Nya gemenskaper skapas. LÄS MER

  2. 2. Victoria's Secret : Märket som skapade en drömvärld och blev till en framgångssaga

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Christine Jonsson; Andrea Stenlo; [2014]
    Nyckelord :Victoria s Secret; varumärkesstrategi; semiotisk bildanalys; brand identity; säljstrategi; celebrity endorsement;

    Sammanfattning : Victoria’s Secret grundades 1977 i Kalifornien, USA. Idag har märket, som främst säljer underkläder, nått en enorm popularitet. I USA finns det, hösten 2014, över 1 000 butiker. Företagets främsta sätt att marknadsföra sig på är genom dess modeshow – The Victoria’s Secret Fashion Show - som sänds en gång per år på CBS. LÄS MER

  3. 3. Consumer All Star: Konsumentens roll i att bygga ett starkt varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sabina Vesterlund; Emma Sjödahl; [2012]
    Nyckelord :konsumtionskulturteori; consumer culture theory; brand community; consumer identity projects; socio-cultural branding; consumer-generated marketing; symbolisk mening; märkesgemenskap; konsumenters identitetsprojekt; sociokulturellt varumärkesbyggande; konsumentskapad marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : The conventional brand research provides an overly simplistic view of the consumer's significance to the brand. The paper advocates a socio-cultural aspect where the focus is on how the consumers create meaning on a macro, micro and individual level. LÄS MER

  4. 4. Den tolfte spelaren - En uppsats om värdeskapande, delaktighet och kundlojalitet vid Allsvenska fotbollsmatcher

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christian Westphal; Peter Sylvan Ehrner; William Sylvan Ehrner; [2011]
    Nyckelord :värdeskapande; fotboll; kundlojalitet; delaktighet; servicekvalitet märkesgemenskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Ömsesidigt värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Magdalena Szeszo; Maria Laufeld; Elise Tufvesson; [2009]
    Nyckelord :värdeskapande; marknadskommunikation; aktiv konsument; segmentering; märkesgemenskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning och märkesgemenskaper. LÄS MER