Sökning: "märkesgemenskap"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet märkesgemenskap.
1. "That's what social media is all about - engagement" : Hur märkesinnehavare använder visuell storytelling på Instagram för att skapa märkesgemenskaper
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Utvecklingen av sociala medier såsom t.ex. Facebook och Instagram har inneburit nya möjligheter att kommunicera sin livsstil och sina personliga val, som överskrider såväl kulturella som geografiska gränser. Nya gemenskaper skapas. LÄS MER
2. Victoria's Secret : Märket som skapade en drömvärld och blev till en framgångssaga
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Victoria’s Secret grundades 1977 i Kalifornien, USA. Idag har märket, som främst säljer underkläder, nått en enorm popularitet. I USA finns det, hösten 2014, över 1 000 butiker. Företagets främsta sätt att marknadsföra sig på är genom dess modeshow – The Victoria’s Secret Fashion Show - som sänds en gång per år på CBS. LÄS MER
3. Consumer All Star: Konsumentens roll i att bygga ett starkt varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The conventional brand research provides an overly simplistic view of the consumer's significance to the brand. The paper advocates a socio-cultural aspect where the focus is on how the consumers create meaning on a macro, micro and individual level. LÄS MER
4. Den tolfte spelaren - En uppsats om värdeskapande, delaktighet och kundlojalitet vid Allsvenska fotbollsmatcher
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Ömsesidigt värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning och märkesgemenskaper. LÄS MER