Sökning: "mäta brand equity"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden mäta brand equity.

  1. 1. Changes in Energy Efficiency Implementation due to the EU Taxonomy : An Analysis of Shifts in Property Owning Companies’ Strategies

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Benjamin Wiphagen; Sergiu Farcas Lohan; [2023]
    Nyckelord :ESG; EU-Taxonomy; Framework; Real Estate Companies; Energy Efficiency; Incentives; Drivers; Green Financing; Brand Equity; ESG; EU-Taxonomi; Ramverk; Fastighetsbolag; Energieffektivitet; Incitament; Drivkrafter; Varumärkeskapital;

    Sammanfattning : This study examines the impact of the EU Taxonomy on the goals, strategies andimplementation of energy efficiency measures of two property-owning companies. Acomparative analysis examines how these goals, strategies and implementations have changedbefore and after the taxonomy came into effect. To do this, a before-after perspective has beenchosen. LÄS MER

  2. 2. Låt landet lyfta loggan - En kvantitativ studie om country-of-origin-effekters påverkan på företags varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leo Sondén Karestrand; Linn Forsberg; Johanna Göransson; [2018]
    Nyckelord :Marknadsföring; brand equity; varumärkeskapital; country-of-origin; brand origin; konsumentbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Let the country lift the logo- a quantitative study of the country-of-origin effects impact on the brand equity. Seminar date: 2018-06-01 Title of the course: FEKH29 - Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, Business Administration, 15 University Credits Points Authors: Johanna Göransson, Leo Sondén Karestrand, Linn Forsberg Advisor: Clara Gustafsson Key words: Marketing, Brand equity, Country-of-origin, Brand origin, Consumer behaviour, Purpose: This study aims to explore which of the country-of-origin effects that affect the certain components of the brand equity the most. LÄS MER

  3. 3. Employer branding : en jämförande studie om ekonomistudenters inställning till Big 7

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Lina Grybb; Malin Johansson; [2016]
    Nyckelord :Employer branding; Big 7; employer brand image; brand equity; social identity; Employer branding; Big 7; arbetsgivarimage; brand equity; social identitet;

    Sammanfattning : Inom tjänsteföretag har mänskliga resurser blivit alltmer centrala då de utgör en av organisationers viktigaste tillgångar. Konkurrensen om de mest kvalificerade medarbetarna har därmed ökat. LÄS MER

  4. 4. A Fashionable Occasion : Hur event kan påverka modeföretags varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sophie Angner; Cajsa Winnberg; [2016]
    Nyckelord :event marketing; fashion industry; brand experience; organizational identity; brand image; eventmarknadsföring; modebranschen; varumärkesupplevelse; organisationsidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ge en överblick och förståelse kring hur modeföretag arbetar med varumärkesbyggande via event. Studien syftar också till att undersöka och tillföra en djupare förståelse om varumärken och event som fenomen. LÄS MER

  5. 5. Co-­‐branding i modevärlden -­‐ En studie i hur co-­‐branding påverkar ett modeföretags brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Carl Johan Dahlin; Eleonor Andersson; [2013]
    Nyckelord :Co-branding; Ingredient Co-branding; Brand Equity;

    Sammanfattning : Syfte - Studien syftar till att undersöka hur ett modeföretags icke-finansiella(konsumentbaserade) brand equity påverkas av co-branding. Studien undersöker hur ettsamarbete mellan två modeföretag, så kallat intrabranschsamarbete, påverkar huvudvarumärketsicke-finansiella brand equity. LÄS MER