Sökning: "mäta effekt marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden mäta effekt marknadsföring.
1. Injicerat budskap? : Marknadsföringens effekt på medikalisering av känsliga produkter ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : In response to a desired degree of participation within vaccination against the Covid-19 pandemic, the Swedish government chose to implement mandatory marketing measures. This has been exemplified by vaccine mandates which caused to provoke varying reactions from affected consumers. LÄS MER
2. Statens måttfulla omtanke -En retorisk textanalys av Systembolaget och Svenska Spels ansvarsretorik
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Med hjälp av en retorisk textanalys syftar uppsatsen till att undersöka hur Systembolaget och Svenska Spels reklamfilmer kan förstås utifrån lagkravet om måttfullhet samt hur filmerna förhåller sig till Carrolls CSR-pyramid. Undersökningen grundar sig i att det idag har blivit allt vanligare för företag att kommunicera hur de tar ansvar gällande dess påverkan i samhället. LÄS MER
3. Vad lockar en grön kund? : - En kvantitativ studie om hur konsumenter påverkas av positivaoch negativa aspekter inom grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken inverkan grön marknadsföring har påkonsumenter i deras val av produkt gällande livsmedel. Genom att undersöka fem olika aspekter inomgrön marknadsföring ämnar studien att ge mer insikt i hur konsumenter kan påverkas i både positivoch negativ riktning. LÄS MER
4. Marknadsföring via sociala medier inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur fastighetsmäklare kan marknadsföra sina objekt via sociala medier. Detta för att öka kunskapen till hur fastighetsmäklarbranschen i framtiden har möjlighet till att öka förtjänsten av sin marknadsföring via sociala medier. LÄS MER
5. Låt landet lyfta loggan - En kvantitativ studie om country-of-origin-effekters påverkan på företags varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Let the country lift the logo- a quantitative study of the country-of-origin effects impact on the brand equity. Seminar date: 2018-06-01 Title of the course: FEKH29 - Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, Business Administration, 15 University Credits Points Authors: Johanna Göransson, Leo Sondén Karestrand, Linn Forsberg Advisor: Clara Gustafsson Key words: Marketing, Brand equity, Country-of-origin, Brand origin, Consumer behaviour, Purpose: This study aims to explore which of the country-of-origin effects that affect the certain components of the brand equity the most. LÄS MER