Sökning: "mäta kund service"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden mäta kund service.
1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER
2. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER
3. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER
4. Applying Revenue Management to the Last Mile Delivery Industry
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The understanding of what motivates a customer to pay more for a product or service has al-ways been a fundamental question in business. To the end of answering this question, revenue management is a business practice that revolves around using analytics to predict consumer behavior and willingness-to-pay. LÄS MER
5. Measuring Performance of an Order-to-Delivery Process : A study at Scania CV AB
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : The Order-to-Delivery (OTD) process covers the entire flow from an initiated order until the productor service is delivered to the customer. OTD is considered a core flow in order to successfully deliverproducts according to the customer’s needs. LÄS MER