Sökning: "mäta kundnöjdhet"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden mäta kundnöjdhet.
1. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER
2. Kundorienterad programvaruutveckling : En undersökning av åtgärder för att öka uppgraderingsfrekvensen och tillfredsställa kundernas behov
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Denna fallstudie har utförts på ett programvaruföretag där majoriteten av kunderna ännu inte har uppgraderat till den senaste versionen av programvaran. Studiens syfte var att identifiera de underliggande orsakerna till detta, identifiera eventuella processgap samt föreslå åtgärder för att bättre tillfredsställa kundernas behov. LÄS MER
3. Usability in a car pooling web application : In a carpooling application, how should information be displayed to improve usability with focus on effectiveness and attitude?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Usability is one important factor for customers to reach satisfaction. The purpose of this report was to investigate how information should be displayed on a carpooling web application to increase usability, focusing on the aspects of effectiveness and attitude. LÄS MER
4. Assessing Efficiency and Cognitive Load in Form Navigation for Operators in Combat Management Systems
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In naval warfare, warships often need to perform several tasks simultaneously in an unpredictable fast-paced environment. Combat-related tasks are performed by operators in a Naval Combat Management System (NCMS). The challenging environment places high demands on the operators’ ability to work efficiently. LÄS MER
5. Att mäta kundnöjdhet inom B2B : B2B relationen mellan leverantör & distributör i en tjänstefieringskontext
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: Measuring customer satisfaction within B2B: The B2B relationship between supplierand distributor in a servitization context. Authors: Sigrid Aronson & Lejla Cerimagic Supervisor: Ramsin Yakob Background: The importance of relationships has increased along with the servitizationprocess of many manufacturers. LÄS MER