Sökning: "mäta leverantörer"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden mäta leverantörer.
1. Användning av prestationsmätning inom IT Service Management hos fem små och medelstora företag : En kvalitativ studie om upplevda fördelar, utmaningar och risker
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att leverera IT-relaterade tjänster är utmanande för många företag och verksamheter. För att underlätta för leverantörer av IT-tjänster har processtöd tagits fram som går under namnet IT Service Management där det ledande ramverket ITIL tillhandahåller riktlinjer för bland annat processer i form av incident- och problemhantering. LÄS MER
2. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER
3. Miljöpåverkan av hönsfoder ur ett livscykelperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : The environmental impact of poultry mainly arises from their feed. Therefore, this study aimed to investigate the environmental impact of three Swedish poultry feeds and identify how their environmental performance could be improved. LÄS MER
4. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER
5. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER