Sökning: "mäta organisationsförändring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mäta organisationsförändring.
1. Medarbetarenkäter; vägen till framgång? : En intervjustudie om mellanchefers upplevelser av medarbetarenkäter som verktyg för förändring och utveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka på vilket sätt mellanchefer upplever att medarbetarenkäter kan vara ett verktyg för förändring och utveckling med utgångspunkt i kartläggning av den psykosociala arbetsmiljön. Medarbetarenkäter är ett diskuterat ämne som rymmer olika åsikter. LÄS MER
2. Vad har vi för organisationskulur egentligen? : En undersökande och jämförande studie av organisationskulturen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : I varje organisation existerar det en kultur, organisationskultur, som är unik just för företaget och inom den kan det finnas variationer. Kunskap om hur organisationskulturen ser ut, vilka variationer som finns, vad de beror på och hur de kan komma till uttryck är en styrka för organisationen och ger den en stor fördel i dess utveckling samt kan vara avgörande för organisationens överlevnad. LÄS MER
3. LEADERSHIP FOR CHANGE : -Action research within a Lean transformation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : The purpose of the study has been to investigate how leadership can support organisational change by empowering Project Managers and Team Leaders to encourage organisational change into a Lean/Agile organisation. Lean is a management philosophy based on measuring flow efficiency instead of resource efficiency. LÄS MER
4. Delaktighet är det nya svarta : En fallstudie av internkommunikation under en organisationsförändring och Employer Branding
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Den här uppsatsen bygger på en fallstudie av ett callcenter i en pågående organisationsförändring och ett medvetet arbete med Employer Branding. Syftet var att undersöka vilka internkommunikativa strategier som bolaget använt sig av i inledningsfasen av organisationsförändringen samt det medvetna arbetet med Employer Branding. LÄS MER
5. Att mäta organisationsförändring : En studie om att mäta formella och informella element vid en organisationsförändring i offentlig sektor
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur en organisationsförändring kan mätas med avseende på formella och informella element samt att presentera hur mätprocessen kan genomföras. Studien bygger på intervjuer och dokumenterade utvärderingar. LÄS MER