Sökning: "mäta tjänstekvalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden mäta tjänstekvalitet.
1. Studieförbund och tjänstekvalitet : Kvalitetsmätning i praktiken av studieförbundens kurser
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Tjänster och tjänsteproduktion har blivit allt viktigare i dagens samhälle inom en rad olika områden. En konsekvens av detta är att konkurrensen om kunderna har hårdnat och att såväl företag som organisationer måste finna nya sätt att skapa värde för sina kunder. LÄS MER
2. Kvalitet inom kommunala e-tjänster : Att mäta och följa upp tjänstekvalitet i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Sverige ligger ofta i framkant när det gäller digital utveckling och offentliga e-tjänster. Myndigheterna har höga krav på sig att hänga med i teknikens framfart, men hur är det med kommunerna? Ju fler e-tjänster en organisation erbjuder, ju svårare kan det vara att faktiskt ha en jämn och bra kvalitet. LÄS MER
3. Rollspelet mellan medlem och kund
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2016. Lunds universitet, Campus Helsingborg, institutionen för Service Management. Titel: Rollspelet mellan medlem och kund - En studie om hur tjänstekvalitet upplevs i en ideell förening som säljer tjänster. LÄS MER
4. A comparison of solutions to measure Quality of Service for video streams
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : There are more and more people watching video streams over the Internet, and this has led to an increase in companies that compete for viewers. To improve the users experience, these companies can measure how their services are performing. LÄS MER
5. Lojalitetsprogram inom flygbranschen : En kvantitativ studie i hur upplevda fördelar av ett flygbolags lojalitetsprogram och resefrekvens förhåller sig till tjänstekvalitet.
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Flygbranschen är i ständig förändring och vår värld kan tyckas bli allt mindre då möjligheterna att resa ökar. Konkurrensen mellan flygbolag ökar, där de traditionella flygbolagen utmanas av lågprisalternativ. LÄS MER