Sökning: "mål för swedbank"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden mål för swedbank.
1. Drivkrafter att ha belöningssystem i banksektorn. En intervjustudie av svenska affärsbanker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problematisering: För att bedriva en vinstdrivande verksamhet krävs att resurser samordnas och utnyttjas effektivt inom hela organisationen. En nyckelresurs inom vissa professioner är personalstyrkan. LÄS MER
2. Undersökning av behovet av en förenklad skogsbruksplan för små skogsägare
Master-uppsats, SLU/Southern Swedish Forest Research CentreSammanfattning : Skogen är en viktig resurs för Sverige som bland annat skapar ekonomisk nytta och blir allt viktigare i omställningen till ett mer hållbart samhälle (Skogsindustrierna u.å). I denna omställning utgör de privata skogsägarna en viktig roll då de är den största gruppen skogsägare (Skogsstyrelsen 2018). LÄS MER
3. Digitaliseringens inverkan på banker : Påverkan på kundlojalitet och strategi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Vi har kommit fram till att digitalisering, strategi och kundlojalitet har en nära kontakt inom banksektorn. Omvärldsfaktorer påverkar bankerna till förändringar, såsom exempelvis nya lagar och regleringar. Med hjälp av digitaliseringen formar bankerna nya tjänster och tillvägagångssätt för att nå sina mål. LÄS MER
4. Motivation i arbetslivet : hur ledare motiverar medarbetare
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : I en organisation är medarbetarna bland den viktigaste faktorn för framgång. En ledare ska ha en vision och ska sätta upp mål för att sedan kunna förmedla vidare detta till sina medarbetare. LÄS MER
5. Strategic environmental management in a service organization : a case study of Swedbank
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : During the past decade environmental challenges have been intensified and given increased attention. This implies that businesses in all sectors strategically need to manage these challenges. The service sector is often considered as a sector with a low environmental impact if the direct environmental aspects are assessed. LÄS MER